Социална стигма ограничава растежа на пазара с пелени за възрастни

Въпреки това през последните 10 години делът на този пазар се е удвоил и генерира все повече приходи

Снимка: PxHere
Пазарът на пелени за възрастни, бельо за еднократна употреба и абсорбиращи подложки се разраства бързо. През последните 10 години неговият дял се е удвоил, като само през миналата година ръстът е бил 9%, достигайки приходи от 9 млрд. долара, пише Reuters. Това е пореден знак за застаряването на световното население и не е далеч моментът, когато повече възрастни хора, отколкото бебета, ще се нуждаят от пелени. Също така това е огромна възможност за производителите в браша, но те трябва да се да се отърват от една социална стигма, която дълго време ограничава продажбите

Производители на продукти при инконтиненция (изпускане на урина), сред които и лидерите на пазара Essity и Kimberly-Clark Corp, смятат, че само половината от над 400 млн. възрастни, които вероятно са засегнати от проблеми с отделителната система, купуват правилните продукти, тъй като изпитват смущение и се чувстват неудобно.

Компаниите опитват различни методи за промяна нагласите - правят продуктите по-дискретни, избягват термини като пелени и ги позиционират при артикулите за лична грижа като дезодорантите и дамските превръзки, а не в раздела за бебешки продукти. Също така се опитват да предизвикат дискусии по темата чрез реклама.

В Япония от 2013 г. насам  продуктите при инконтиненция за възрастни надвишават по продажби бебешките пелени, поради бързо застаряващо население. В опит да даде повече гласност на проблема лидерът на пазара Unicharm Corp залата в рекламите си слогана „choi more“, който се превежда като „малка капка“.

„С това, което правим, се опитваме да информираме обществото, че инконтиненцията, дори и сред младите хора, е нормална“, заявява говорителят на Unicharm Хитоши Ватанабе.

Компанията се фокусира най-вече върху потребителите с леки проблеми с отделителната система, виждайки най-голям растеж в този сегмент, тъй като хората водят по-активен начин на живот. Продажбите на Unicharm на абсорбиращи подложки и протектори, насочени към този пазар, са се повишили с 8% през миналата година.

В САЩ лидерът в сегмента Кimberly-Clarck тази година предприема стъпки към преобразяване на своята 35-годишна марка Depend, въвеждайки по-тънки, по-меки и по-подходящи продукти, които могат да се носят дискретно, в опит да ги направи по-приемливи за потребителите.

Производителите умишлено пропускат етикета „пелени“, за да променят асоциацията, която той може да предизвика сред по-възрастните клиенти, свързана със загуба на контрол върху живота си. Но все пак е трудно за компаниите да убедят хората, че трябва да купуват специално направени продукти при инконтиненция.

„Хората пазят факта, че имат инконтиненция в тайна от своите близки, от съпрузите, братята и сестрите си - това е дълбока тайна за много потребители, въпреки че това е просто житейски факт, физиология“, казва Фиона Томлин, която ръководи отдела за продукти за грижа за възрастните хора и жените в Kimberly-Clarck.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: възрастни хора | застаряване на населението | пелени | памперси | социална стигма

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини