Удвоява се производството на електрически велосипеди у нас

Въпреки Covid-19 „Макском" отчита 20% ръст на приходите за първото полугодие

Снимка: maxcombike.com

Независимо от кризата с коронавируса броят на произведените у нас през първото полугодие на 2020 г. електрически велосипеди се увеличава с високи темпове заради високото им търсене в Европа.

„През първото полугодие сме произвели малко над 30 хил. електрически велосипеда, при положение, че за цялата 2019 г. сме сглобили 40 хиляди." Това обясни специално за Economic.bg Николай Бояджиев, изпълнителен директор на пловдивската компания „Макском", една от най-големите за производство на велосипеди в Източна Европа. „Очакванията ни за тази година са да прехвърлим границата от 70 хиляди електрически велосипеда, като плановете ни за 2021 г. са да удвоим постижението от тази – т.е. догодина да произведем над 140 000 електрически возила", посочи Бояджиев и допълни, че основните пазари за тях са на първо място Германия, следвана от Холандия, Белгия и Италия.

„Реално пандемията ни попречи да реализираме ръст на приходите от 40% спрямо първото полугодие на миналата година, тъй като през март и април имахме спад на продажбите с около 35-40%, но пък през останалите месеци успяхме да наваксаме, така че в крайна сметка завършихме 6-месечието с 20%" ръст, отчете Николай Бояджиев. „Реално произведените от завода велосипеди намаляват като брой – за сметка на обикновените, но това е нормално, тъй като за производството на електрическите се употребява повече ресурс и се ангажира повече капацитет, но пък те са с по-висока добавена стойност, откъдето идва и този ръст на приходите", обяснява той.

Тенденцията на нарастващо търсене на електрически велосипеди в Европа се отнася и за поръчките в средносрочен план. Това означава, че заводът има осигурени поръчки за 12 месеца напред, поради което в него вече тече реорганизация на производствените мощности – оформя се нов монтажен цех за електрически велосипеди с цел да бъде посрещнато увеличеното търсене.

Компанията произвежда всички основни класове електрически велосипеди – градски, планински и пр., като изпълнява и поръчки „на ишлеме" за известни американски брандове, които се продават на европейския пазар.

„Продажбите на електрическите велосипеди се подкрепят от много правителства в ЕС не само като вид екологичен транспорт, но и като безопасна алтернатива на обществения градски транспорт в условията на пандемията", обяснява още Николай Бояджиев.

За европейците велосипедът наистина се превърна в безопасна алтернатива за придвижване по време на пандемията от Covid-19. Според данните на проучване, проведено неотдавна по поръчка на японската компания Shimano, 17% от европейците смятат да си купят или наемат електрически велосипед до края на годината.

По данни на Международната асоциация на велосипедопроизводителите България е на 5-то място в ЕС по производство на велосипеди, а по потребление – на последното 27-о място. Годишно у нас се произвеждат около 1 млн. велосипеди – обикновени и електрически, а се купуват доста под 100 хиляди, като останалите над 90% отиват за износ, основно в Европа.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: електрически велосипеди | електровелосипеди | е-велосипеди

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини