За 7 месеца Lidl продаде в Европа български стоки за 24 млн. лв.

България започва да се утвърждава като кулинарна дестинация, заяви Милена Драгийска

Снимка: Lidl
България започва да се утвърждава като кулинарна дестинация. От една страна принос за това има туризмът, а от друга - многобройните изложения, на които българските производители участват. Основният „виновник“ за това обаче е общата маркетингова стратегия, която се прилага. И целта, на която е да се покаже какви продукти и с какви качества България може да произвежда. Това стана ясно от думите на главния изпълнителен директор на Lidl България Милена Драгийска.

Днес Lidl представи данни, свързани с положителната тенденция по увеличаване на броя на българските производители, реализирали износ благодарение на веригата за търговия на дребно.

Продажби за над 30 млн. лв. са реализирали български производители в магазини на Lidl в Европа през финансовата 2018 г., което е 100% ръст спрямо предходната година. Държавите, в които последните две години се продават най-много български стоки през търговската мрежа на Lidl, са Румъния, Германия, Гърция, Полша и Сърбия. В северната ни съседка се купува основно български хляб, в Гърция се реализират значителни продажби на олио. Българският фаворит в Германия са суровите био барчета.

„Ако числата за 2018 г. са впечатляващи, то очакванията ни за 2019 г. са още по-високи. За седемте месеца до края на септември 36 български производители са успели да реализират продажби в търговската мрежа на Lidl в Европа на обща стойност от почти 24 млн. лв., предлагайки 112 продукта на 22 пазара. Сред тях са и нови пазари като Великобритания, Северна Ирландия и Сърбия. Тези числа са ясното доказателство за устойчивия успех и реалните възможности за износ и растеж, които Lidl България предоставя на българските производители. Тези успехи са благодарение на професионализма и иновациите на българските производители и отговорното отношение на Lidl в това партньорство с тях“, коментира Милена Драгийска.

По време на представянето на данните присъства и министърът на земеделието, храните и горите, Десислава Танева. Тя потвърди, че износът на български селскостопански стоки расте всяка година. „Износът на България за 2018 г. на селскостопански стоки достига 4.3 млрд. лв., което е увеличение от над 4% спрямо 2017 г. Стокообменът с ЕС представлява 75% от общия стокообмен със селскостопански стоки. Най-значителен дял имат житните и маслодайни култури“, заяви министър Танева. По думите ѝ увеличението при износа на плодове и зеленчуци е най-голямо.

„България категорично е аграрна страна. Ние сме в топ 10 на производителите на технически култури и зърнени такива. Имаме всички данни да продължим диверсификацията на този сектор“, с тези думи земеделският министър завърши изказването си.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: ЕС | износ | Lidl | български стоки | Десислава Танева

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини