С нова полица запълваме ниша в здравното застраховане

Хората, които имат застраховки "Живот" са доволни, но искат и още нещо, каза Светла Несторова, главен изпълнителен директор на ЗАД "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп" АД

- Г-жо Несторова, защо решихте да пуснете здравната застраховка Premium на българския пазар?

Разработихме и пуснахме този продукт на българския пазар, защото според нас има дефицит при предлагането на точно такъв тип полици. Има решения, които при минимален разход осигуряват някаква здравна грижа. Липсва обаче точно такъв продукт, който да даде топ ниво на здравна грижа навсякъде по света, със свободен избор на лечебни заведения и високи нива на покритие.

Вярваме, че с този продукт запълваме ниша в здравното застраховане и сме уверени, че ще имаме клиенти за него. Без значение колко пари имаш, лечението на Запад е много скъпо. Този продукт може да удовлетвори изцяло подобна необходимост.

 

- Към каква група клиенти е насочена застраховката?

Към клиенти, които искат и могат да си позволят високо ниво на обслужване не само в България, но и зад граница. Това са хората с повече възможности. Това е луксозен здравен продукт, който осигурява всичко. Покритието доближава 4 млн. евро, няма ограничения пред избора на лечебно заведение и това позволява получаването на най-добрата здравна грижа от специализирани клиники по цял свят – нещо, което традиционните продукти не предлагат.

 

- Неразвитото животозастраховане в България ли ви накара да разнообразите предлаганите продукти със здравна застраховка?

Напротив. Животозастраховането достигна до много голяма група клиенти с възможности. Именно споделените от тях нужди в комуникацията помежду ни доведе до пускането на този продукт, който да добавим към съществуващите полици.

Хората, които имат застраховки "Живот" споделят, че са доволни, защото тя ги пази от големите рискове като загуба на живот или нетрудоспособност. Освен това обаче искат още нещо. Именно тази ниша – нуждата на клиентите от "нещо повече" ще бъде запълнена от полицата Premium.

 

- Очаквате ли клиенти, които имат класическите застраховки "Живот" да се насочат към новия продукт?

Да, защото те вече са споделяли с нас, че търсят подобен продукт. Първоначално ще се насочим именно към съществуващите си клиенти – индивидуални и корпоративни, които са изразявали подобна нужда. След това ще насочим продукта към по-широкия пазар.

 

- След решението на съда да не се отчита полът като рисков фактор, как ще се променят тарифите по застраховките "Живот" за мъжете и жените?

Например, разликата в продължителността на живота между мъжете и жените е малко над 6 години – 3 години надолу за мъжете, 3 години нагоре за жените. Това касае единствено рисковата премия, което е само един елемент от крайната цена. От тази гледна точка не би трябвало да се почувства осезаема разлика в брутната премия. Не очакваме промяната да бъде осезаема за клиентите.

Неведнъж съм споделяла, че това са продукти, от които има огромна нужда, но няма активно търсене. Това не се дължи само на спецификите на нашия пазар, а по-скоро на факта, че човек трудно се изправя сам пред лицето на собствената си смъртност и чупливост. Затова няма опашки пред офисите на животозастрахователните компании. Ние сме тези, които чрез посредници отиват при клиента, говорят с него и му помагат да вземе съответните решения. Ето защо, мисля, че малките вариации в цената след забраната на отчитане на пола не са от съществено значение при вземане на решението за покупка на застраховка "Живот".

 

- Кога българите ще разберат, че това е нещо важно?

Все повече хора го разбират. Ние се опитваме да сме активни, да достигаме до хората и да им помагаме да се изправят срещу страховете си, и да вземат решение. На един пазар, който не се променя през последните години, отчитайки малък ръст или спад, нашата компания поддържа 20-25% ръст. Това се случва, защото сме активни в предлагането на продуктите си. Проникването на пазара все още е изключително ниско и когато си активен, отидеш при човека и говориш с него успяваш да създадеш добър портфейл от клиенти.

Хората обаче все по-трудно планират бъдещето и изпитват несигурност за това какво предстои, като основната причина е кризата, която се настани трайно. В условията на несигурност всеки се опитва да оцелее в дадените обстоятелства и колебливо гради дългосрочните си планове. Въпреки това, ние продължаваме да полагаме усилия да се срещаме с хората и да им даваме една по-различна перспектива за бъдещето, в която те разбират, че наистина могат да намерят подкрепа, за да осъществят поне част от плановете си.

 

- Очакваното подобряване на икономиката ще влее ли и оптимизъм на животозастрахователния и здравноосигурителния пазар?

С цялото си сърце се моля да настъпи подобрение – както при възприятията на хората за икономическа сигурност, така и в тяхната нагласа за дългосрочно планиране. За момента, обаче, независимо от всички успехи, които държава и бизнес отчитат, според мен не се вижда сериозно  просветление в нагласите и очакванията – както при индивидуалните, така и при корпоративните клиенти.

Трябва здраво да работим, за да променим това. На наша страна са и куп важни фактори: на този етап България има относителна стабилност в един иначе доста нестабилен свят, имаме и много ресурси като държава. Оттук-насетне зависи само от нас самите.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: интервю | застраховане | Светла Несторова

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини