Facebook представи платформа „по време на работа“

Служителите ще използват нюзфийда отделно от личните си профили

Много компании по света все още забраняват на служителите си да сърфират в социалните мрежи по време на работа, но от Facebook са предприели офанзива по разчупване на стереотипа, че това сърфиране е вредно за служебните задължения. Те се надяват да спечелят корпоративните критици чрез лансирането на нова услуга, която по съществото си е версия на Facebook, предназначена за използване в рамките на организациите.

Новата услуга вече стартира като на този етап е задействана като тест в няколко компании, чиито служители ще могат да се възползват от нюзфиида, групите и съобщенията в социалната мрежа, чрез мобилно приложение, съобразено с изискванията на IOS и Android устройствата.

С внедряването на новата услуга от Facebook се стремят да докажат своята конкурентноспособност, спрямо съществуващите системи за общуване и сътрудничество на работното място, които владеят пазара и са собственост на големите технологични компании като Google и Microsoft. Други компании като новостартиралата Slack също се опитват да реализират пазарен дял в нишата на корпоративните комуникации, така че борбата за влияние обещава да е интересна.

Дейността на служителите в социалната мрежа няма да бъде достъпна за външния свят, въпреки че те ще имат възможност да оперират с познатите функции, но тези операции ще се извършват отделно от техните потребителски профили.

Пускането на пазара на Facebook at Work не е пълна изненада, след като Financial Times информира читателите си през месец ноември 2014г., че ръководството на социалната мрежа планира да въведе корпоративна версия, като проекта за платформата е обсъждан от управителния съвет.

Явно времето на модерните социални мрежи на корпоративно ниво е настъпило, след като през 2012г. Microsoft придоби частната услуга Yammer за рекордните 1.2 млрд. щатски долара, а само преди два месеца Skype стартира експлоатацията на специализиран инструмент за бизнес комуникации, който се основава на фундаменталния интерфейс на компанията.

Платформата за сътрудничество Slack, създадена от съоснователя на Flickr - Стюарт Бътърфилд през 2013г., набира все по-голяма скорост и е станала любима система за размяна на съобщения и файлове на много екипи и фирми. През месец ноември миналата година платформата спечели финансиране за модернизация и интегриране на стойност 120 млн. щатски долара.

Facebook at Work може да се превърне в ценен нов поток от парични средства за компанията, въпреки че те не разкриват по какъв начин възнамеряват да таксуват потребителите на новата услуга, като все още не се знае дали въобще клиентите ще трябва да заплащат нещо.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.

Източник: theguardian.com

Етикети: facebook | потребител | пътна карта | бойци

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини