Новият облик на гара Пазарджик (галерия)

Стойността на обекта възлиза на малко над 3,6 млн. лв. без ДДС

Снимка: Стоян Йотов
Приемно здание на гара Пазарджик е построено през 70-те години на миналия век. Конструкцията е монополитна скелетно-гредова, с носещи греди, колони и плочи. Сградата е двуетажна, с частичен сутерен и плосък покрив, който е с вътрешно водоотвеждане.

Вследствие на дългогодишната експлоатация без саниране и основни ремонти, отделените строителни елементи на сградата са били силно армортизирани.

Обект „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II-ри етап“ е част от проект „Рехабилитация на гарови комплекси по TNT-T мрежата – „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София“, „Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа“, „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II-ри етап“.

С реализирането на проекта е постигнато пълно архитектурно обновление чрез внедряване на висококачествени, енергоефективни материали. Подменени са външната и фасадната дограма, помещенията са санирани и сградата е газифицирана. До всички нива на гаровия комплекс е осигурен достъп за лица с намалена подвижност, чрез изграждане и монтиране на асансьори и рампи, в отговор на всички европейски изисквания. Зданието разполага с център за услуги, търговски обекти, както и добра визуална комуникация за бърза и лесна ориентация.

Също така, за пълния комфорт на пътниците по време на престоя е осигурена WiFi мрежа. Изградени са и информационни колони, предлагащи бърза справка за автобуси, влакове, таксита и самолети др. Напълно е обновен пешеходния подлез, който е хидроизолиран, възстановено е и външното ел. захранване.

Изпълнител на проектирането и строителството е Консорциум „Вектор Инженеринг“, а оценката на съответствието и строителния надзор са осъществени от Обединение „Рубикон – ЕН АР 2“. Обектът е въведен в експлоатация на 19.09.2014 г. и е изпълнен в срок, в рамките на  първоначално заложения бюджет, без непредвидени разходи. Стойността на обекта възлиза на малко над 3,6 млн. лв. без ДДС.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БДЖ | транспорт | НКЖИ | галерия | Ирандия | Лио Варадкар

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини