„Балканската седмица” на Lidl донесе 3 млн. лв. на български производители

Вижте кои са най-харесваните родни продукти от всички 6 898 магазина в Европа, в които са се продавали

Германската верига хипермаркети Lidl за пореден път показаха български продукти на европейския пазар и доказаха тяхното качество. Това потвърждават и резултатите от тематичната „Балканска седмица”, която се проведе в магазините им в Европа през лятото на 2017 г. Равносметката - 19 държави, 14 български продукта, влезли в 6 989 магазина, а 6-мата им производители са отчели продажби за 3 млн. лв. само в рамките на тези 7 дни. Това показват данните на компанията, представени на пресконференция днес.

Макар и на пръв поглед цифрите да не изглеждат зашеметяващи, примерите показват друго. В рамките на тематичната седмица български производител на баница реализира износ, който се равнява на продажбите му в магазините Lidl в страната за цели 10 години. Изпълнителният директор на компанията Милена Драгийска обясни, че навлизането на някои продукти в чужбина е предизвикателство, тъй като не всичко, което се консумира у нас, се харесва и в другите държави.

Български вкус в чужбина

Без изненади най-продаваните родни продукти в магазините Lidl в чужбина са баница със сирене, антипасти, сушено филе, овче сирене и бира. В „Балканската седмица” освен България са участвали и Румъния, Хърватия и Словения, всички те са били представени от общо 80 продукта. Кампанията ще се повтори и през 2018 г., когато ще бъдат предложени нови продукти от всички страни. България ще изпрати към супермаркетите новите продукти -биволско сирене, овче и биволско мляко.

Друг продукт, който бележи успешни резултати и е част от постоянния износ в други държави, е биволска луканка. Тя се е превърнала във фаворит на клиентите в Германия и Ирландия. През декември 2016 г. в двете страни са поръчани 108 хил. бройки от нея. За Коледа 2017 г. към тях се присъединяват още 5 нови държави, които искат да се докоснат до българския вкус.

Печелившо партньорство

Данните от тази кампания доказват печелившото партньорство между германския гигант и българските доставчици, което по думите на Драгийска се дължи на високите изисквания на компанията и добрата работа на търговците. Компанията работи с общо 74 производители в България, 20 от тях експортират стоката си в 14 държави, а Lidl е само платформата, която показва постиженията на българските фирми, както в страната, така и в другите държави.

Един от тях е Георги Жулев от „Апитрейд”, която е сред най-големите преработватели и износители на български мед. Фирмата работи с Lidl и Жулев споделя, че 2017 г. сравнение с 2016 г.  отчита 250% ръст на търговския оборот. Той обясни, че търси от веригата съдействие за това да не изнасяме меда само като суровина, защото той не може да стигне до европейския производител като български мед. С помощта на експортната платформа на компанията, Жулев иска да промени това като работейки с Lidl да постави българския мед в буркан и да го продава като такъв.

Всички партньори на Lidl се обединяват около това, че е много е приятно, когато излезеш в чужбина да видиш български продукт на щанда на някой световен супермаркет и се стремят да популяризират българския вкус навсякъде по света.

Lidl поддържа няколко вида експорт на български продукти, който дели на постоянен, кампаниен и артикулен. През 2018 г. компанията ще постави акцент върху един от най-обичаните български продукти виното. За първи път веригата ще започне да изнася вина в чужбина – общо 131 хил. бутилки на стойност 1.3 млн. лв. от 7 доставчика са поръчани за Словакия, Румъния, Полша и Великобритания.

Линията „Родна стряха” също се развива успешно. От старта й досега оборотите доставчиците са се увеличили значително. Портфолиото на марката продължава да се разширява като от нея вече са част 30 производителя, които предлагат над 80 артикула.

Lidl може да работи с всеки роден производител с доказано качество и обем на доставките, категорично заяви Милена Драгийска и обясни, че за доставчиците няма такси, каквато е практиката с някои други вериги в страната, които просто имат различен модел. 




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: износ | експорт | Lidl | кампания | Родна стряха | Милена Драгийска | Балканска седмица | български производители

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини