13% ръст на абонатите на Vivacom за първото тримесечие
Нарастващата база от клиенти обаче не успява да компенсира загубите от регулаторната намеса в сектора и по-ниските цени на терминиране, които при Vivacom водят до намаляване на печалбата до 3.8 млн. лв за периода
Ръст на абонатите на всички услуги отчита за първото тримесечие на 2013 г. отчете мобилният оператор Vivacom. Потребителите, избрали мобилните услуги на оператора, са се увеличили с над 13%, а тези на мобилни data услуги – с повече от 30% спрямо същия период на 2012 г. 76% е ръстът на клиентите на VivacomTV. Клиентите на оптичен интернет са се увеличили с над осем пъти за периода.
През първото тримесечие на 2013 г. компанията увеличи двойно максималните скорости за сваляне на данни в ЗG мрежата си до 42 Mbps и продължава да държи първенството по покритие на населението и на територията на страната съответно с 99.41% и 95.95%. Телекомът въведе и нов подход към потребителите на стационарен телефон, който им дава свобода да създават собствена комбинация от услуги измежду всички актуални тарифи на оператора за мобилен телефон, телевизия и интернет.
Нарастващата база от клиенти обаче не успява да компенсира загубите от регулаторната намеса в сектора и по-ниските цени на терминиране, които при Vivacom водят до намаляване на печалбата до 3.8 млн. лв за периода. Общите приходи на компанията падат с 10.7% до 195.4 млн. лв.
През изминалата година, след регулаторна намеса, цените, които чуждите оператори заплащат на българските оператори за разговори от чужбина към абонати у нас, бяха значително намалени от 1 юли 2013 г. Тази стъпка няма връзка с цените, които плаща крайният потребител в България, нито намалява цената за разговор към наши абонати от чужбина, но влияе негативно върху приходите на българските телекоми, които падат значително за сметка на операторите в чужбина.
От компанията отчитат, че финансовото положение на мобилния оператор остава стабилно с наличност по банкови сметки и краткосрочни банкови депозити в размер на 63.9 млн. лв. към 31 март 2013 г.