20-те най-харесвани компании във Facebook
За големите фирми Facebook е едно голямо състезание по популярност, където всичко се свежда до това колко души са те \"харесали\". Запознайте се с първенците в надпреварата в класацията, изготвена от Business Insider
~ 6 мин.
20. Burberry - 13.2 милиона харесвания
Наскоро Burberry откри нов сайт - "Burberry World", с желанието да създаде място, където клиентите на марката да се потопят във всички аспекти от нейния живот - история, музика, видео и продукти. Фирмата използва Facebook страницата си, за да прехвърля потребителите към въпросния сайт и ги привлича с интересни неща като Burberry Acoustic - интерактивен сет от клипчета и музикални изпълнения, посветени специално на феновете им.
19. Levi`s - 13.4 милиона харесвания
Напоследък Levi`s използва Facebook като платформа, чрез която да успее да промени начина, по който почитателите на марката я възприемат - от строго класическия стил към по-модерен и разчупен. Всъщност, "Levi Strauss" е първата голяма фирма за директни продажби, която добави бутона "Like" в интернет страницата на онлайн магазина си. Фирмата има свое нововъдение и във Facebook обществото със създаването на т.нар. социално пазаруване "Levi's Friends Store" (Приятелският магазин на Левис), където феновете са обменяли мнения от направените покупки.
18. Zara - 14.2 милиона харесвания
През последната година Zara положи доста усилия, за да подобри присъствието си в социалните мрежи. Основният им метод в тази посока е постоянното, често публикуване на различни материали. Всеки един техен пост се отнася до мода и съвременни марки, от които Zara се вдъхновява.
17. Disneyland - 14.9 милиона харесвания
Facebook страницата на Disneyland насърчава феновете да разказват и споделят снимки от скорошните си посещения в парка. Към тази стратегия Disney прибавят и забавното приложение Disney Memories (Спомени от Дисни), чрез което почитателите им могат да си построят свои собствен замък от увеселителния парк.
16. Adidas Originals - 15.4 милиона харесвания
За постигане на популярност в социалните мрежи Adidas Originals залага на утвърдения похват - показване на известни лица, мода в големи количества и игри с награди за феновете. В последното състезание на марката -Adidas Originals #represent. милионите потребители бяха насърчавани да представят клипове, снимки или аудио файлове, показващи тяхната лична житейска борба. Така, увлечени да споделят собствените си творби, феновете все повече се обвързват с марката.
15. Nutella - 16 милиона харесвания
Facebook страницата на Nutella използва весели изображения за постигане на емоционална връзка между клиентите и продукта. В последните седмици, от Nutella бяха изцяло на олимпийска вълна и предизвикваха феновете си в интернет със съобщения от типа: "Харесай това, ако плуването е любимият ти спорт...разпространи страстта си като я споделиш:)". Приятелски подход, който не изисква много усилия от потребителите.
14. Ferrero Rocher - 16.2 милиона харесвания
Ferrero Rocher се възползват от факта, че хората просто обичат техния шоколад. Страница им във Facebook не държи на генерирането на много на брой фенове, а на красивите, професионално направени, цветни снимки. От фирмата са сметнали за ненужно, например, да обновяват последния си пост, който е от 30 март, както и да сменят снимката на корицата в профила им.
13. Target ("Мишена")- 17.5 милиона харесвания
Facebook страницата, наречена Target (Мишена) смесва оферти с промоционални цени на различни продукти с интересни снимки, които да предизвикват многобройните споделяния и коментари на феновете в социалната мрежа. Като реверанс към Олимпиадата, компанията публикува серия от изображения, като тази по-горе, с дръзки съобщения като: "Колко е часът? Някой знае ли колко е часът? Кога в Лондон ..." Само този пост доведе до 15,630 харесвания, 1,592 коментара и 231 споделяния.
12. Monster Energy - 18 милиона фена
Марката Monster Energy е известна предимно със спонсорството си на атлети и събития за екстремните спортове. С това фирмата си е извоювала фен база, съатвена предимно от млади мъже. За да продължат тази линията и във Facebook, Monster Energy разчитат предимно на дръзкото съдържание, споделено от потребителите им. Facebook страницата на фирмата включва и снимки, описания и т.н. на известни личности в този спорт. Една подобна снимка - като тази на оф-роуд състезател, прелитащ с мотора си пред залез в пустинята, с кратък текст: "Наслаждавайки се на гледката!" е събрала 37,782 харесвания.
11. Walmart - 19 милиона харесвания
Най-големият работодател в Америка е открил свой начин да използва Facebook. Чрез серия страници (отнасящи се за какво ли не), Walmart успява да получи такова ниво на ангажираност на клиентите си, за каквото повечето по-големите компании могат само да си мечтаят.
10. Victoria's Secret - 19.3 милиона харесвания
От "Виктория сикрет" знаят, че хората отиват на Facebook страницата им само по една причина - за да разгледат снимките. За да достигнат едно по-високо ниво на социална ангажираност, една от най-известните марки за бельо ползва Facebook профила си, за да пренасочва феновете към другите сайтове на фирмата и профили от различни техни събития и конкурси.
9. Pringles - 20.1 милиона харесвания
Често във Facebook страница си Pringles публикуват части от рекламните им кампании, които се въртят по телевизионни канали и пресата. Повечето от писменото съдържание се генерира от феновете на компанията, на който им се позволява свободно да задават въпроси и да дават коментари за продуктите. Например, миналия понеделник, Pringles просто публикува снимка на купчина чипс, с надпис: "Виж какво падна в понеделник!". Повече от 18,000 фенове харесаха изображението. 501 го коментираха - някои, за да споделят колко много харесват чипса, други, за да покажат омраза си към понеделника.
8. McDonald's - 21.7 милиона харесвания
Facebook страница на "Макдоналдс" печели големия си брой потребители с постояни промоции и различните спонсорства и кампании на компанията. Естествено, през изминалия месец профилът им в социалната мрежа бе подчинен на Олимпиадата. Една от кампаниите им във Facebook, проследи изживяванията на пет техни служители в Лондон. Пореден опит на компанията да покаже живота на служителите си, да освети човешката страна на нещата и най-вече социалната насоченост на "Макдоналдс".
7. Skittles - 22.7 милиона харесвания
Всичко, което Skittles прави е свръх социално. Компанията е разработила интегрирана медийна стратегия, която се движи между интернет страницата на фирмата и профилите в социалните мрежи като Facebook и Twitter. С множество публикации на видеоклипове, игри и други забавни материали, от Skittles успяват да "движат" феновете си лесно между техните интернет платформи. (Странните рекламни клипове на Skittles се радват и на голяма популярност в YouTube.)
6. Oreo - 27.6 милиона харесвания
Oreo използва Facebook страница си де факто като официален сайт на марката. Стратегия им е да смесват публикации от феновете, като тази на снимката по-горе, с постове, подканващи към коментари и мнения. Задачки като тази например: "Oreo бисквитки правят ежедневието малко по-______" е събрала 7400 коментара от фенове.
5. Red Bull - 29.6 милиона харесвания
Red Bull се стреми да бъде повече от една енергийна напитка. Целта й е да се превърне в машина за генериране на идеи. Компанията създава "професионален клас новинарски материали, включващи всеки ден различни истории и видео съдържание, които "се изливат" в социалните канали Facebook и Twitter. Те зареждат страниците на компанията със съдържание, като същевременно отвежда потребителите не другаде из мрежата, а обратно към сайта на Ред Бул".
4. Starbucks - 31.3 милиона харесвания
В основата на стратегията на Starbucks е заложена идеята да се развиват смислени и постояни връзки с клиентите - както вътре, така и извън търговските обекти на фирмата. Компанията залага на социални мрежи като Four Square, така както и на масово наложилите се Facebook и Twitter. От Starbucks са се заели сериозно с онлайн присъствието им като постоянно разширяват и подобряват уеб услугите си, създават мобилни приложения за IOS и Android и дори разработват собствена платформа за електронна търговия, както и всевъзможни други онлайн възможности, обвързани с техните Starbucks карти и програми за лоялни клиенти.
3. Converse - 32.7 милиона харесвания
Converse е идеалната компания: добър слушател, забавен, умен, и никога скучен събеседник. Такъв е и подходът на фирмата във facebook.Те искат да видят и чуят това, което феновете им мислят. Искат да разберат как те използват продуктите им. Диалогът с клиентите си постигат с кампании като тазгодишната им "Покажи ми твоите!". За да докажат голямото си доверие към феновете, Converse не цензурират и не изтриват никога коментарите на потребителите.
2. Disney - 37.8 милиона харесвания
Онлайн изданието "Mashable" описва подходът на Disney във Facebook като "най-щастливата медийна стратегия на Земята". Страница има небрежен тон, който позволява на феновете да се забавляват с нея. Компанията постига това чрез свързването на главната страница на Facebook със серия от 268 под-фен страници, където потребителите могат да обсъждат конкретни продукти и да получават обратна връзка.
1. Coca-Cola - 47.6 милиона харесвания
Историята на Facebook страницата на Coca-Cola казва всичко. Преди четири години, двама фенове на компанията, недоволни от липсата на присъствие на популярната марка във Facebook, правят своя собствена страница. Вместо да поискат фен профилът да бъде изтрит, от Coca-Cola решават да работят заедно с двамата младежи. От тогава, основната част от съдържанието на страницата се създава от фенове.
Наскоро Burberry откри нов сайт - "Burberry World", с желанието да създаде място, където клиентите на марката да се потопят във всички аспекти от нейния живот - история, музика, видео и продукти. Фирмата използва Facebook страницата си, за да прехвърля потребителите към въпросния сайт и ги привлича с интересни неща като Burberry Acoustic - интерактивен сет от клипчета и музикални изпълнения, посветени специално на феновете им.
19. Levi`s - 13.4 милиона харесвания
Напоследък Levi`s използва Facebook като платформа, чрез която да успее да промени начина, по който почитателите на марката я възприемат - от строго класическия стил към по-модерен и разчупен. Всъщност, "Levi Strauss" е първата голяма фирма за директни продажби, която добави бутона "Like" в интернет страницата на онлайн магазина си. Фирмата има свое нововъдение и във Facebook обществото със създаването на т.нар. социално пазаруване "Levi's Friends Store" (Приятелският магазин на Левис), където феновете са обменяли мнения от направените покупки.
18. Zara - 14.2 милиона харесвания
През последната година Zara положи доста усилия, за да подобри присъствието си в социалните мрежи. Основният им метод в тази посока е постоянното, често публикуване на различни материали. Всеки един техен пост се отнася до мода и съвременни марки, от които Zara се вдъхновява.
17. Disneyland - 14.9 милиона харесвания
Facebook страницата на Disneyland насърчава феновете да разказват и споделят снимки от скорошните си посещения в парка. Към тази стратегия Disney прибавят и забавното приложение Disney Memories (Спомени от Дисни), чрез което почитателите им могат да си построят свои собствен замък от увеселителния парк.
16. Adidas Originals - 15.4 милиона харесвания
За постигане на популярност в социалните мрежи Adidas Originals залага на утвърдения похват - показване на известни лица, мода в големи количества и игри с награди за феновете. В последното състезание на марката -Adidas Originals #represent. милионите потребители бяха насърчавани да представят клипове, снимки или аудио файлове, показващи тяхната лична житейска борба. Така, увлечени да споделят собствените си творби, феновете все повече се обвързват с марката.
15. Nutella - 16 милиона харесвания
Facebook страницата на Nutella използва весели изображения за постигане на емоционална връзка между клиентите и продукта. В последните седмици, от Nutella бяха изцяло на олимпийска вълна и предизвикваха феновете си в интернет със съобщения от типа: "Харесай това, ако плуването е любимият ти спорт...разпространи страстта си като я споделиш:)". Приятелски подход, който не изисква много усилия от потребителите.
14. Ferrero Rocher - 16.2 милиона харесвания
Ferrero Rocher се възползват от факта, че хората просто обичат техния шоколад. Страница им във Facebook не държи на генерирането на много на брой фенове, а на красивите, професионално направени, цветни снимки. От фирмата са сметнали за ненужно, например, да обновяват последния си пост, който е от 30 март, както и да сменят снимката на корицата в профила им.
13. Target ("Мишена")- 17.5 милиона харесвания
Facebook страницата, наречена Target (Мишена) смесва оферти с промоционални цени на различни продукти с интересни снимки, които да предизвикват многобройните споделяния и коментари на феновете в социалната мрежа. Като реверанс към Олимпиадата, компанията публикува серия от изображения, като тази по-горе, с дръзки съобщения като: "Колко е часът? Някой знае ли колко е часът? Кога в Лондон ..." Само този пост доведе до 15,630 харесвания, 1,592 коментара и 231 споделяния.
12. Monster Energy - 18 милиона фена
Марката Monster Energy е известна предимно със спонсорството си на атлети и събития за екстремните спортове. С това фирмата си е извоювала фен база, съатвена предимно от млади мъже. За да продължат тази линията и във Facebook, Monster Energy разчитат предимно на дръзкото съдържание, споделено от потребителите им. Facebook страницата на фирмата включва и снимки, описания и т.н. на известни личности в този спорт. Една подобна снимка - като тази на оф-роуд състезател, прелитащ с мотора си пред залез в пустинята, с кратък текст: "Наслаждавайки се на гледката!" е събрала 37,782 харесвания.
11. Walmart - 19 милиона харесвания
Най-големият работодател в Америка е открил свой начин да използва Facebook. Чрез серия страници (отнасящи се за какво ли не), Walmart успява да получи такова ниво на ангажираност на клиентите си, за каквото повечето по-големите компании могат само да си мечтаят.
10. Victoria's Secret - 19.3 милиона харесвания
От "Виктория сикрет" знаят, че хората отиват на Facebook страницата им само по една причина - за да разгледат снимките. За да достигнат едно по-високо ниво на социална ангажираност, една от най-известните марки за бельо ползва Facebook профила си, за да пренасочва феновете към другите сайтове на фирмата и профили от различни техни събития и конкурси.
9. Pringles - 20.1 милиона харесвания
Често във Facebook страница си Pringles публикуват части от рекламните им кампании, които се въртят по телевизионни канали и пресата. Повечето от писменото съдържание се генерира от феновете на компанията, на който им се позволява свободно да задават въпроси и да дават коментари за продуктите. Например, миналия понеделник, Pringles просто публикува снимка на купчина чипс, с надпис: "Виж какво падна в понеделник!". Повече от 18,000 фенове харесаха изображението. 501 го коментираха - някои, за да споделят колко много харесват чипса, други, за да покажат омраза си към понеделника.
8. McDonald's - 21.7 милиона харесвания
Facebook страница на "Макдоналдс" печели големия си брой потребители с постояни промоции и различните спонсорства и кампании на компанията. Естествено, през изминалия месец профилът им в социалната мрежа бе подчинен на Олимпиадата. Една от кампаниите им във Facebook, проследи изживяванията на пет техни служители в Лондон. Пореден опит на компанията да покаже живота на служителите си, да освети човешката страна на нещата и най-вече социалната насоченост на "Макдоналдс".
7. Skittles - 22.7 милиона харесвания
Всичко, което Skittles прави е свръх социално. Компанията е разработила интегрирана медийна стратегия, която се движи между интернет страницата на фирмата и профилите в социалните мрежи като Facebook и Twitter. С множество публикации на видеоклипове, игри и други забавни материали, от Skittles успяват да "движат" феновете си лесно между техните интернет платформи. (Странните рекламни клипове на Skittles се радват и на голяма популярност в YouTube.)
6. Oreo - 27.6 милиона харесвания
Oreo използва Facebook страница си де факто като официален сайт на марката. Стратегия им е да смесват публикации от феновете, като тази на снимката по-горе, с постове, подканващи към коментари и мнения. Задачки като тази например: "Oreo бисквитки правят ежедневието малко по-______" е събрала 7400 коментара от фенове.
5. Red Bull - 29.6 милиона харесвания
Red Bull се стреми да бъде повече от една енергийна напитка. Целта й е да се превърне в машина за генериране на идеи. Компанията създава "професионален клас новинарски материали, включващи всеки ден различни истории и видео съдържание, които "се изливат" в социалните канали Facebook и Twitter. Те зареждат страниците на компанията със съдържание, като същевременно отвежда потребителите не другаде из мрежата, а обратно към сайта на Ред Бул".
4. Starbucks - 31.3 милиона харесвания
В основата на стратегията на Starbucks е заложена идеята да се развиват смислени и постояни връзки с клиентите - както вътре, така и извън търговските обекти на фирмата. Компанията залага на социални мрежи като Four Square, така както и на масово наложилите се Facebook и Twitter. От Starbucks са се заели сериозно с онлайн присъствието им като постоянно разширяват и подобряват уеб услугите си, създават мобилни приложения за IOS и Android и дори разработват собствена платформа за електронна търговия, както и всевъзможни други онлайн възможности, обвързани с техните Starbucks карти и програми за лоялни клиенти.
3. Converse - 32.7 милиона харесвания
Converse е идеалната компания: добър слушател, забавен, умен, и никога скучен събеседник. Такъв е и подходът на фирмата във facebook.Те искат да видят и чуят това, което феновете им мислят. Искат да разберат как те използват продуктите им. Диалогът с клиентите си постигат с кампании като тазгодишната им "Покажи ми твоите!". За да докажат голямото си доверие към феновете, Converse не цензурират и не изтриват никога коментарите на потребителите.
2. Disney - 37.8 милиона харесвания
Онлайн изданието "Mashable" описва подходът на Disney във Facebook като "най-щастливата медийна стратегия на Земята". Страница има небрежен тон, който позволява на феновете да се забавляват с нея. Компанията постига това чрез свързването на главната страница на Facebook със серия от 268 под-фен страници, където потребителите могат да обсъждат конкретни продукти и да получават обратна връзка.
1. Coca-Cola - 47.6 милиона харесвания
Историята на Facebook страницата на Coca-Cola казва всичко. Преди четири години, двама фенове на компанията, недоволни от липсата на присъствие на популярната марка във Facebook, правят своя собствена страница. Вместо да поискат фен профилът да бъде изтрит, от Coca-Cola решават да работят заедно с двамата младежи. От тогава, основната част от съдържанието на страницата се създава от фенове.