Airbus и Boeing в битка за Индонезия
Пробивът на френската компания ще привлече към нея повече нискотарифни авиопревозвачи
Авиогигантите Airbus и Boeing продължават провеждането на битка за пазара на Индонезия, след като в понеделник френската компания сключи сделка за продажбата на 234 самолета А320 на стойност 23.8 млрд. долара на Lion Air – най-голямата частна авиокомпания в най-развитата икономика в Югоизточна Азия, предава AFP.
Анализатори определят договора като пробив в досегашната „крепост“ на Boeing – Индонезия. Според Рави Мадаварам, експерт от Frost & Sullivan в Куала Лумпур, пробивът на Airbus ще привлече към европейската фирма повече нискотарифни авиопревозвачи.
Сключената в Париж сделка е най-голямата търговска сделка в азиатската страна. Втората по размер пак принадлежи на Lion Air, след като през 2011 г. компанията подписа договор с Boeing в размер на 22.4 млрд. долара за 230 американски машини.
Докато слабият икономически растеж на западните икономики засяга и авиоиндустрията, то в процъфтяващите азиатски държави се оформя една многобройна нова средна класа, която иска да лети. „В Азия живеят 3 млрд. души, а в Америка живеят – 300 млн. В момента Америка има три пъти повече самолети от Азия“, отбелязва Тони Фернандес, основател и изпълнителен директор на Air Asia – най-големият бюджетен превозвач в Азия.
Индонезийците разчитат все повече на въздушния трафик за връзки между 17 508 острова, съставляващи държавата-архипелаг. През следващите десетилетия страната ще се нуждае от нови 900 самолета, пресмята правителството в Джакарта. Потенциалът е огромен – към 2021 г. се очаква 240 млн. души да ползват вътрешни полети в Индонезия – три пъти повече, отколкото през 2011 г.