Apple плати $60 млн. за да продава iPad в Китай
Компанията е постигнала съдебно споразумение с китайската Proview, която притежава марката в Китай
Най-голямата технологична компания в света - американската Apple е платила 60 млн. долара, за да може да продава новия си модел iPad в Китай. Информацията е на Reuters, като се позовава на анонимен източник. Компанията е платила сумата, за да разреши спор с китайската Proview Technology (Shenzhen), която притежава търговската марка iPad в Китай.
Преди години китайската технологична компания беше един от глобалните лидер в производството на монитори. Сега обаче тя е почти фалирала. Според неофициалната информация тези 60 млн. долара ще бъдат сложени в определена от съда сметка, а парите ще бъдат използвани за погасяване на задълженията към кредиторите. Proview настояваше за обезщетение от 1.57 млрд. долара, което до голяма степен щеше да реши финансовите и проблеми.
През март двама от кредиторите на китайската компания - тайванските Fubon Insurance и Fubon Financial Holding поискаха да бъде открита процедура по несъстоятелност, заради непогасен дълг в размер на 8.68 млн. долара.
Двете компании водят дела от доста време, което затруднява пускането на третия модел iPad в Китай. Proview настоява съдът да постанови премахване на всички продукти iPad от магазините на големите градове в Китай. Висшият народен съд в провинция Гуанджоу обаче не се съобрази с това искан и позволи продажбата на iPad. Според анализатори това е голяма победа за Apple, тъй като провинцията е една от най-големите в страната и е сред основните пазари на американската компания.
"Решението е страхотно за Apple. Това ще им позволи да се заемат със своя бизнес сериозно и да спрат да бъдат разсейвани. Продажбите на iPad на китайския пазар щяха да закъснеят прекалено много, ако делото се беше проточило, коментират анализатори на компанията за технологични проучвания IDC.
От Apple настояваха пред съда, че са постигнали споразумение за използване на търговската марка iPad в много държави по света. От Proview обаче настояват, че американската компания е сключила споразумение само с едно от поделенията й. Proview е регистрирала марката iPad в Китай през 2001 г.
В момента Apple доминира на пазара на iPad в Китай, като притежава 70% пазарен дял. Заради забраната за продажби обаче Lenovo Group със своя Lepads и Samsung Electronics със Galaxy Tabs набират скорост.
По данни на IDC от третото тримесечие на 2010 г. до март 2012 г. Apple са продали 6 млн. устройства iPad в Китай.