БСК пуска нов инструмент за измерване на обществените нагласи
Re:Action е базиран на най-съвременните „облачни“ технологии на Microsoft
Високотехнологичен инструмент за измерване на обществените нагласи – Re:Action, пуска днес Българската стопанска камара (БСК), в партньорство със софтуерните компании GamaSystem (Словения) и „Специализирани бизнес системи“ (България).
От Камарата отбелязват, че предстоящите парламентарни избори в България са подходящ повод тестването на Re:Action в реални условия у нас да стартира с анализи на публичното представяне на политически партии и лидери. Засега барометърът ще следи петте партии и петимата политически лидери с най-висок рейтинг, отчетен от социологическите агенции.
От днес до 20 май данните ще бъдат анализирани и коментирани от водещи социолози два пъти дневно в ефира на телевизия Bulgaria on air, като обект на анализ ще бъде и отношението на онлайн потребителите към резултатите от проведените на 12 май парламентарни избори.
Re:Action е базиран на най-съвременните „облачни“ технологии на Microsoft. Онлайн барометърът е уникален продукт не само за българския, но и за световния пазар, позволяващ изследване на отношението на участниците в социалните мрежи към конкретни теми, проблеми, продукти, марки, личности и т.н. Re:Action проследява във времеви и регионален разрез активността и емоционалното отношение на онлайн потребителите към анализираните теми.
GamaSystem прилага за първи път в Европа продукта по време на последните президентски избори в Словения през ноември 2012 г. Дотогава всички социологически агенции предричат сигурен втори мандат на досегашния президент. По време на финалните телевизионни дебати, обаче, зрителският вот дава абсолютна преднина на неговия опонент, който печели изборите, въпреки предварителните очаквания на социолозите.