Данаил Папазов оправда съкращенията в БДЖ с е-управлението
Тази част от оздравителния план е и най-трудната, казва министърът на транспорта
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов призна, че насърчаването на е-управлението ще наложи съкращения в железниците.
„Общото събрание на кредиторите на БДЖ ще коментира оздравителния план, а не личния състав”, каза той относно появилата се информация за евентуалното съкращаване на 700 души от железниците. Той изрично подчерта, че оптимизация „не значи непременно съкращаване на служители, защото в БДЖ има и звена, в които не достигат хора”.
Той се оправда, че засега най-сериозна е необходимостта от оптимизиране на служителите е в администрацията и за това вече са водени преговори със синдикатите. „Преди да е излязъл планът за оптимизацията, преди да се произнесат отделните звена на ръководството на БДЖ не може да се говори за никаква бройка за съкращение и за никакви конкретни действия”, каза министърът на транспорта.
Според него в оздравителния план влизат основно преструктуриране на ремонтната дейност и оптимизиране на администрацията на БДЖ. „В администрацията се въвежда доста електронна обработка на документи, която би трябвало значително да подобри дейността на дружеството. През годините отчетността се е извършвала по доста труден вариант и е необходимо да се съкрати времето на постъпване на оперативните данни, за да се вземат адекватни решения”, поясни Папазов.
Това според шефа на МТИТС е „един от главните елементи на тежките преговори с кредиторите”, в които ще участват и вицепремиерът Даниела Бобева, и експерти на финансовото министерство. Тези действия щели да се предприемат едва след като се стигне до разбирателство с кредиторите.
Събранието с кредиторите е насрочено за 26 май, но министърът признава, че то може да бъде отложено за кратък период. Вариантите за оздравителен план са над осем, но министър Папазов отказа да ги коментира, защото обявяването им преди провеждането на преговорите „би било неадекватно”.
Той припомни, че задълженията са 725 млн. лв. и за последната година са намалени с около 100 млн. лв. „В момента не се разглежда вариант за приватизация, но всяко държавно предприятие при политическо решение може да се продаде”, разсъждава още Данаил Папазов.
Според думите му без преговори с кредиторите, за да може дългът да се разсрочи и БДЖ сами да го обслужват, предприятието е в много тежко състояние. „Беше добре, ако оздравителният план беше готов още през миналата година, но преговорите са много тежки, след като четири-пет години никой не им е обръщал внимание”, каза още министър Папазов.
Министър Данаил Папазов преряза лентата на новата спирка в село Мадара. До 6 юни за нея трябва да бъде издаден Акт 16 за влизане в експлоатация. От 1 май пътническите влакове, минаващи покрай Мадара, спират на новия перон в центъра на селото. В новата спирка и близкия подлез бяха вложени 330 хил. лв.
Старата гара, която се намира на края на селото, бе закрита през 2002 г. Сега в транспортното ведомство очакват ясно предложения за какво ще се ползва тя, за да прехвърлят собствеността й на община Шумен.