Google създава алтернатива на интернет бисквитките

Компанията работи по AdID, която цели да намери баланса между допустимото събиране на информация и запазване на личното пространство на потребителите

156 ~ 1 мин. четене

Световният гигант Google разработва алтернатива на интернет бисквитките (Cookies), съобщава Financial Times. Компанията работи по AdID, която цели да намери баланса между допустимото събиране на информация и запазване на личното пространство на потребителите. Идеята е да се заменят използваните в момента "външни" бисквитки, които рекламните компании ползват, за да следят действията ни в мрежата с маркетингова цел.

Бисквитките са малки файлове, които уебстраниците дават на браузърите и които съдържат основна информация за потребителите. Благодарение на тях браузърът помни името и паролата ви за даден акаунт, за да не ги въвеждате отново. Чрез тях се запазват и персонализираните настройки в някои страници.

Освен това бисквитките могат да се използват и за следене на онлайн активността на потребителя. Чрез тях сайтовете и рекламните мрежи могат да научават подробности за вас и да ви предлагат подбрани реклами и съдържание.

Сегаа AdID ще може да замени класическите бисквитки напълно. Освен това потребителите ще могат да си създават втори AdID профил, който да е самостоятелен от основния, и да могат да сърфират без притеснения.

По думите на шефът на компанията, занимаваща се с онлайн реклама Triggit Зак Коелиус, забраната над бисквитките от трети страни няма да наруши ефективността на таргетираната реклама, а просто ще даде повече власт на големите компании.

Подкрепи Economic.bg