Intel навлиза в телевизионния бизнес
Специална технология ще разпознаване на лицето на гледащия
Intel се опитват да влязат в телевизионния бизнес, съобщава kaldata.com. Компанията продължава да доминира пазара на компютърни чипове, но се опитва да надвие своите съперници и на другите пазари. Дружеството разработва и чипове ползващи малко енергия за смартфони и таблети.
Intel тайно са разработили нов сет-топ бокс и абонаментна телевизия, които да ги изведат сред най-големите играчи на пазара на кабелни телевизионни услуги. Основната функция, която Intel вярва, че ще направи техния сет-топ бокс привлекателен за всеки, е включването на технологията за разпознаване на лицето.
Разпознаването на лица не означава персонално идентифициране на потребителя, но ще позволи да се определи пола на гледащия телевизия и дали е възрастен или дете. На свой ред показваните реклами ще бъдат избирани в зависимост от публиката, което означава насочване на рекламите към специфичния потребител. По-добре насочената реклама означава по-висок рекламен приход, което би позволило по-ниски такси за програмите, които хората искат да гледат.
Ако Intel постигне споразумение за медийно партньорство, компанията би могла да има много силна позиция в бъдеще. Повече рекламни приходи означават по-атрактивно съдържание, а следователно и по-силно желана услуга от потребителите. В замяна технологията на Intel ще е инсталирана в много домове в САЩ и вероятно в други страни. Всичко ще зависи от това колко успешен е продукта.
Потребителите може да се притесняват, че те са следени от устройството, но лицевото разпознаване ще бъде ограничено до откриване само на възрастта и пола. Крайният резултат може действително да бъде по-желан за зрителите, тъй като ще има много по-малка вероятност да видите реклами, които не ви интересуват. Може също да се ограничи и това колко пъти ще видите една и съща реклама.