Manchester United очаква да набере $333 млн. от борсата
General Motors ще сложи на фланелките на футболистите бранда си Chevrolet от 2014 година, според подписан рекламен договор с клуба
Manchester United очаква да набере 333 милиона долара от първичното си публично предлагане. Компанията и главният акционер семейство Глейзър, предлагат 16,7 млн. акции на цена от 16 до 20 долара всяка, според внесените вчера документи, съобщава Bloomberg. Според агенцията окончателната цена за акция ще бъде обявена на 9 август.
Футболният клуб избра да направи първичното си предлагане в САЩ, след като се отказа от варианта за IPO в Сингапур, примоня агенцията.
Междувременно вчера стана ясно, че най-големият в светапроизводител на автомобили General Motors (GM) е подписал 7-годишен договор с манчестърския клуб, за да сложи на фланелките на футболистите бранда си Chevrolet от 2014 година.
GM ще плаща над 25 млн. паунда (39 млн. долара) годишно, твърдят запознати със сделката. Стойността надхвърля с 25% сумата, която плаща настоящият спонсор на "червените дяволи" - застрахователната компания Aon Corp., за логото си върху спортните екипи на футболистите.
Спонсорството и рекламните продукти на "Манчестър Юнайтед" са спомогнали за набирането на 89,5 млн. паунда приходи за деветте месеца до 31 март, което е една трета от общитеприходи на компанията, сочат финансовите резултати. Това е със 17% повече от същия период година по-рано.
Клубът има 659 милиона фенове по света, е записано в борсовите документи, подадени от "Манчестър Юнайтед", цитирайки изследване на Kantar Media. Така според Bloomberg предстоящото IPO оценява клуба на цена от $4.50 на фен.
При усреднена цена на предлагане /между предвижданите 16 и 20 долара/ ще оцени компанията на $2.95 милиарда, което е 50 пъти над печалбата от 38 млн. паунда за година към 31 март 2012 г., пак според изчисления на Bloomberg. It’s also about 5 times sales of 345.6 million pounds during the same period.