НКЖИ започва интензивни ремонтни дейности

За цялата година ще бъдат ремонтирани основно 27 километра железен път, каза зам.-генерален директор инж. Златин Крумов

3812 ~ 2 мин. четене
Автор: Силвия Георгиева

- Инж. Крумов, какви ремонти предвиждате през първото полугодие на 2013-та година?

След приключване на зимния сезон НКЖИ започва интензивни ремонтни дейности, като за някои от тях вече са проведени обществени поръчки, други са в ход или предстоят.

За цялата година ще бъдат ремонтирани основно 27 километра железен път, като основно сме  насочили усилията си по рехабилитацията по втора железопътна линия (София-Мездра-бел. Ред.) в отсечките Своге-Бов, Илианци - Курило и  Зверино - Мезда юг.

- С какъв вид дейност са свързани обществените поръчки?

В процедури по обществени поръчки сме за механизиран среден ремонт на някои други отсечки и гари. Това са гара Търнак в отсечката Търнак-Комунаре, Търнак Аспарухово и Костенец Белово. Много усилия влагаме и в модернизацията на ЖП възел Дупница.

- А обектите, които не са предвидени в обхвата на Оперативна програма "Транспорт"?

С наша механизация ние ще направим 54 километра ремонт по ЖП линии, които не са предвидени в обхвата на ОП Транспорт, както за този програмен период така и за 2014 -2020 г. По този начин се стараем цялата ЖП мрежа да я приведем в такова състояние, че да гарантираме сигурност и безопасност на движението.

Предстоят инвестиции и в електроразпределителното поделение, където за тази година се предвижда подмяната на 17 км. електрически кабели.

- Колко от приемните сдания на гаровите комплекси  ще бъдат отремонтирани през тази година и с какви средства отпускат за това през тази година?

За ремонта на всички гари по основните ЖП направления са необходими около 30 млн. лв.

За тази година са предвидени около 4 млн.лв. за ремонт на 15 гари - Банкя, Драгичево, Долно Камарци, Яна, Горна Баня, които са в района на софийското поделение, като големите гари - София, Пазарджик и Бургас ще се ремонтират със средства по ОП Транспорт.

За тази година сме предвидили около 4 млн., като не бива да забравяме, че големите гари като София, Пазарджик и Бургас ще се ремонтират със средства по ОП Транспорт.

За да бъде изцяло завършен процесът на модернизация и развитие на железопътната  инфраструктура, железния път, гарите и гаровите комплекси трябва да отговарят на всички европейски изисквания за безопасността на движението и комфорта на пътниците.

Подкрепи Economic.bg