Най-много се жалваме от доставчиците на услуги
Проблемът с надписаните сметки на „Топлофикация“ ще се реши само с промяна на системата на отчитане, смята Константин Пенчев
Рекорден брой жалби на граждани са подадени през 2011 година към националния омбудсман. Броят им е 5 530, с 50% повече от 2010 г. Това означава, че хората все повече се научават, че има институции и започват да търсят правата си.
"Най-много са жалбите към т.н. доставчици на обществени услуги – парно, ток, вода, към мобилни оператори", каза пред TV7 националният омбудсман Константин Пенчев. По думите му проблемите с надписаните сметки на „Топлофикация“, например, се състои в това, че не може да се установи дали дадена сметка съответства на реално потребена енергия. "Това ще се реши само с промяна на системата на отчитане", смята омбудсманът.
Една от заслугите на Пенчеж са действията му срещу необжалваемите глоби. След като той е атакувал пред Конституционни съд необжалваемите глоби в Закона за движение по пътищата, съдиите са решили единодушно те да паднат. По този начин е проправен пътят за отпадане на необжалваемите глоби и в другите закони. Група народни представители, след консултации с омбудсмана, вече са внесли в парламента законопроект за отпадане на необжалваемите глоби от всички закони.
Константин Пенчев даде и ясни идеи за решаване на проблема с кучетата. Според него трябва да се въведе национален електронен регистър, както на бездомните, така и на домашните кучета. Другото, което трябва да се направи, е да се създаде Национална програма за цяла България, а не проблемът да бъде разхвърлян по общини. Той предложи още да бъде извършена повсеместна кастрация, тъй като прирастът на кучета за година е 120 000 и приютите не могат да ги поберат. За стопаните на кучета, които не желаят да кастрират домашните си любимци, трябва да има финансови санкции. Той спомена, че е направил тези предписания на земеделския министър Мирослав Найденов още преди година.