Нов играч посяга към пазара на дизел у нас

Агресивният маркетинг и претенциите за отхапване от бизнеса, демонстрирани от неизвестната българска компания Ви Ти Ес Виа Трак Сървиз, не притесняват много големите участници в сектора у нас

Автор: Мирослав Иванов

Нов играч посяга към пазара на дизел у нас. В последните две седмици поделението за дистрибуция на дизел на Kuwait Petroleum International агресивно маркетира услугата си в българското интернет пространство и нескрито предявява претенции за част от пазара. Зад тази кампания стои никому неизвестната българска компания Ви Ти Ес Виа Трак Сървиз, прицелила се в сектора на дизел за транспортните фирми, работещи и в чужбина. "Стремим се да постигнем максимален пазарен дял. Отскоро сме на българския пазар и вече имаме големи клиенти", каза за economymagazine.bg Виктория Петкова, управител на Ви Ти Ес Виа Трак Сървиз.

Агресивният маркетинг и претенциите за отхапване от бизнеса не притесняват много големите играчи на българския пазар на горива."Не съм чувал подобен играч да има апетити за голям дял. Не са се срещали с нас", коментира за economymagazine.bg председателят на управителния съвет на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев.

 

Как се продава гориво без бензиностанции

Нов играч на пазара, добре, но как без бензиностанции? "Предлагаме на собствениците на транспортни фирми да зареждат на наши бензиностанции или на наети обекти, с които имаме договори. Част от бензиностанциите са директна собственост на IDS, други са на Q8. Q8 е компанията-майка и собственик на IDS", поясни Виктория Петкова.

"Дори и да има придобивания на бензиностанции, те са единични. Пазарът в момента е такъв, че и 3-4 обекта да бъдат купени, веднага се разбира", контрира "плановете" за експанзия Андрей Делчев.

 

Продажбите

Какво всъщност продава българската фирма? Ви Ти Ес Виа Трак Сървиз предлага за автомобилните превозвачи, осъществяващи международни превози на територията на цяла Европа,  IDS карта за зареждане на гориво.  Чрез нея може да заредите гориво на определени бензиностанции, разположени на основните международни пътища в Европа.

“Картата ни е специализиран продукт, който дава възможност за зареждане на дизелово гориво или добавката AdBlue. Тя е свързана с вредните емисии на камионите с висок глас на двигателя -  EURO 4 и EURO 5”, обяснява Виктория Петкова. И добавя, че основните предимства на картата са свързани с отстъпките, които ползват превозвачите от цената на горивото и лесното и бързо възстановяване на ДДС.

Ефектът

Именно бързото връщане на ДДС е основната отличителна черта на картата.  Навлизането на подобен продукт със сигурност ще размести пазара на гориво на дребно у нас, но мащабът е такъв, че това разместването едва ли би била значително.

Коментари: 0