Парите за магистрали ще се увеличат
Средствата вероятно няма да са достатъчни за "Великолепната седморка" планирани пътища
Със сигурност средствата по ОП "Транспорт" ще са повече в следващия програмен период (2014-2020 г.), но едва ли ще стигнат за седемте магистрали, седемте скоростни пътя и тунела под Шипка. Тези проекти са нашата дългосрочна визия и след като видим колко са средствата по оперативната програма ще направим анализ какво е необходимо, за да завършим проектите. Това каза в интервю за бТВ Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството. По думите й ще се направи всичко възможно тези проекти да се завършат - с пари от бюджета или инвестиционен заем от европейски банки.
Строителният министър поясни, че пътищата в Северна България са в много по-лошо състояние от тези в южната част на страната ни. Затова се и работи усилено на север от Стара планина. "Проведохме тръжни процедури, за да направим обходите на Враца и Монтана, с което да извадим тежкия трафик от градовете. Със спестените пари проведохме търговете и след обжалването се надяваме март да започнат ремонтите. Отсечката Мездра-Ботевград е около 300 млн. лв. Това е тежък участък, защото има много мостове. Магистрала "Хемус" също продължава да се строи", категорична е Лиляна Павлова. Според нея с всички тези проекти пътищата в Северна България ще придобият съвсем различен вид.
"В момента работим предимно в Южна България - магистралите "Струма", "Марица" и "Тракия". Отсечката София-Калотина също се предвижда се завърши в този програмен период", добави Павлова.
Тя коментира още, че през 2000 г. България е сключила неизгоден договор за таксите от Дунав мост 2. Според контракта страната ни ще събира таксите от преминаващите през моста влакова, а Румъния от пътния трафик.
"Няма да се пипат остъклените балкони. При санирането освен 50% безвъзмездна помощ сме намерили и банка мениджър, която да дава кредити при по-ниска лихва", каза още Павлова. Според нея на изборите хората трябва да преценят искат ли да вървим напред и да развиваме инфраструктурата си.