Парите за реклама на туризма се оказаха по-малко
Вицепремиерът Даниела Бобева обяви, че парите през 2014 г. ще бъдат 14 млн. лв., докато ресорният зам.-министър Бранимир Ботев
В Бюджет 2014 са предвидени 21.4 млн. лв за развитие на туризма, а от тях 14 млн. лв. са за реклама. Това каза икономическият вицепремиер Даниела Бобева в парламента, след питане от страна на бившия регионален министър Лиляна Павлова, относно политиката на правителството за развитие на туризма и подкрепа на туристическия бранш, предаде "Фокус". Сумата за национална туристическа реклама обаче се оказва по-малка, отколкото обяви ресорният зам.-министър Бранимир Ботев.
В края на ноември той в няколко интервюта заяви, че предвидените пари за популяризиране на родния туризъм ще бъдат поне 18 млн. лв. Работещите в бранша от години сочат като най-голям проблем недостатъчното средства за национална туристическа реклама. За пример се дават държави като Турция, Гърция и Хърватия, чиито бюджети надхвърлят 100 млн. евро годишно, а в България тази година заделената сума беше едва 3 млн. лв.
Бобева съобщи, че има подготвена стратегия за развитие на сектора, която се обсъжда с браншовия сектор. "В началото на следващата година дискусиите ще бъдат приключени, така че да може правителството да приеме стратегията. Един от проблемите е концесионирането на плажовете. Създадена е работна група още през април. Има внесен законопроект за изменение на закона", обясни вицепремиерът.