Първа копка на "Септември – Пловдив"

Министър Данаил Папазов изрази надежда, че въпреки забавянето, проектът ще бъде завършен до края на 2015 година

316 ~ 2 мин. четене
Автор: Стилиян Гребеничарски

Дългоочакваният старт на модернизацията на железопътния участък Септември – Пловдив бе даден днес в присъствието на министър Данаил Папазов, Негово Превъзходителство посланикът на Кралство Испания Хосе Луис Тапиа, кмета на Пловдив и ръководители от ДП „НКЖИ“ и Холдинг „БДЖ“. Първата копка бе направена на гара Стамболийски, част от позиция 2 – модернизация на отсечка Пазарджик – Стамболийски, включително гарите Огняново и Стамболийски. Стойността на договора по нея е 49 842 820 лева без ДДС, а изпълнител – ДЗЗД „Ай Джи Ей – жп инфраструктура“, консорциум с участието на испански компании – „GEA 21“ и „Grupo Arranz Acinas“, както и българската „Инжстройинжинеринг“. Трасето представлява 19 км. двупътен, електрифициран, железен път, а проектната скорост ще бъде 160 км/ч. Строителството ще се извършва, чрез последователно затваряне на двата пътя и осигуряване на прозорци за движение на композициите.

Испанският посланик изрази задоволство, че испанки компании са получили възможност да работят по този ключов проект. Той изтъкна, че те са отлични примери за работа в сферата на инфраструктурата, не само в Испания, но и по цял свят. Испания е заложила преди десетилетия на железопътния транспорт, като екологичен, бърз и сигурен и с радост ще сподели технологиите и опита си.

По думите на министър Данаил Папазов този проект ще подпомогне местната икономика и пазар на труда, както и ще подобри мобилността на населението. Той изрази надежда, че въпреки забавянето поради обжалване на различни етапи от процедурата, проектът ще бъде завършен до края на 2015 година.   

Целият проект Септември – Пловдив е част от Трансевропейската железопътна мрежа, а общата му стойност е над 630 млн. лева. Той е приоритетен за ДП „НКЖИ“, а с решение №509/08.07.2011г. на Министерски съвет е определен за обект с национално значение. Реализирането му, обаче, е рисково с оглед късния старт. Причина за забавянето е обжалване пред няколко инстанции избора на консултант за оценка на съответствието и строителен надзор.

В рамките на проекта се предвижда и модернизация на гарите Септември, Пазарджик, Огняново, Стамболийски и Тодор Каблешков. Предстои откриване на строителната площадка и на обект „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II етап“. Инвестицията от 3,6 млн. лева трябва да бъде завършена в рамките на седем месеца и половина. Строително-монтажните работи ще се извършват поетапно и няма да засегнат обслужването на пътниците.

Коментари: 0