Пътната агенция раздели 50/50 областите с лоши и добри пътища

Монтана, Русе, София - област, Бургас, Велико Търново и Кърджали са с най-некачествени пътни настилки

Пътната агенция раздели 50/50 областите с лоши и добри пътища

Състоянието на пътната мрежа у нас не се подобрява с равномерни темпове през последните години. Това показват данните от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) към Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Като цяло в половината области дялът на пътищата с добро качество на пътната настилка намалява, а в другата половина се увеличава. През 2013 г. 39.6% от пътищата са с добро качество на пътната настилка, като намалява с 0,7%-тни пункта спрямо предходната година.

В същото време данните за областите значително се различават. Най-добра е настилката в Сливен - 79,3% са в добро състояние, а едва 14,4% са в лошо състояние. Има още пет области с дял на пътищата в добро състояние над 50% - Стара Загора (53.4%), Пазарджик (52.6%), Търговище (52%), Благоевград (51.9%) и Ямбол (50.3%). Най-голямо е увеличението на пътищата с добро качество на пътната настилка в Шумен - от 19% през 2012 г. до 36,3% през 2013 г. или с 17,3 процентни пункта.

На другия полюс е Враца, като едва 17.9% от пътната настилка в областта се определя като добра, а цели 44.2% са класифицирани като пътища с лошо състояние на пътната настилка. Качеството на пътната настилка е се е влошило във Враца с оглед на това, че през 2012 година само 26.6 % от пътищата са оценени като "добри". В Хасково добрите пътища са намалели с 10.4%-тни пункта, достигайки 33,6% през 2013 г.

Сред областите със сравнителни нисък дял на пътна настилка в добро състояние се нареждат и Монтана (29,1%), Русе (29%), София - област (28,6%), Бургас (27,1%), Велико Търново (25,7%) и Кърджали (25,5%).

Изграждането на добра инфраструктура е в приоритетите на няколко поредни правителства, които през последните няколко години наляха милиони български и европейски средства именно в тях. Липсата на качествени пътища и удобни търговско-транспортни връзки между градовете затруднява сериозно икономическото развитие на отделните области.



Коментари: 0