Samsung и Apple в битка за пазара на таблети

Amazon запазва третото място с продадени около 6 млн. устройства през последното тримесечие на 2012 г.

88 ~ 1 мин. четене
Автор: Димитър Вучев

Титаничната битка между технологичните гиганти Apple и Samsung продължава с пълна сила. Макар американската компания все още да държи първото място по продажби на таблети, южнокорейският й конкурент бележи сериозен ръст в последните месеци, сочи изследване на IDC.

През последното тримесечие на 2012 г. Samsung е продал 7.9 млн. таблета, което 15.1% дял от световния пазар. Нарастването спрямо същия период на 2011 г. е значително - цели 5.7 млн. устройства повече.

Противоположни резултати отчита основния конкурент на южнокорейската компания - Apple. Пазарният дял на американската корпорация се е свил от 51.7 на 43.6%. Въпреки това, лидерът в бранша също бележи ръст в продажбите, добавя BBC.

Друг от технологичните гиганти - Amazon, който не предоставя официални данни за продажбите си, е доставил до клиенти около 6 млн. таблета през тримесечието, запазвайки третото място в класацията. Това е растеж от 26.8%, който отрежда на компанията пазарен дял от 11.5%.

Пазарът на таблети силно контрастира с този на традиционните персонални компютри, чиито продажби за първи път от 5 години насам отчетоха спад през последните три месеца на 2012 г.

Подкрепи Economic.bg