Смартфони помагат на пътници на летища и гари

125 до 600 евро е обезщетението при отказан достъп до борда на самолет, информира ново приложение на телефона

Пътниците, изпаднали в безизходица на някое летище или чакащи своя изгубен багаж, вече могат да използват приложение за смартфони, за да проверят веднага и на място какви са техните права. Точно преди сезона на летните отпуски Европейската комисия представи приложение за смартфони, което съдържа информация за въздушния и железопътния транспорт и работи с четири мобилни платформи: iPhone и iPad на Apple, Android на Google, Blackberry на RIM и Windows Phone 7 на Microsoft. Приложението е достъпно на 22 от езиците на ЕС. За момента то обхваща въздушния и железопътния транспорт, а съдържанието му ще бъде разширено за автобусните и морските превози през 2013 г., когато тези права влизат в сила.

В приложението се разясняват правата на пътниците при всякакви евентуални проблеми. Ако например даден полет е отменен и след това на пътника е отказан достъп на борда, той може да има право на обезщетение в размер от 125 до 600 евро. Ако багажът ви случайно е повреден, това може също да ви дава право на обезщетение. Железопътните компании и авиокомпаниите са задължени да предоставят прозрачна информация за цените и да оказват помощ на пътниците с намалена подвижност.

Към кого да се обърнете и подадете жалба, ако са ви нарушени правата, може да научите също от новото приложение, обяснява в съобщение до медиите  Комисията за защита на потребителите. При мащабна извънредна ситуация, каквато настъпи например след кризата с вулканичната пепел от Исландия през 2010 г., приложението може да осигурява пътна информация и съвети от Европейската комисия.

Приложението е част от кампанията на Комисията под надслов „Пътници, запознайте се с правата си!“:

Всички, които използват смартфон, ще имат достъп до страниците, от които може да се зареди приложението за всички видове устройства.

Информационна агенция "Икономика"

Коментари: 0