Sony и Panasonic се обединяват срещу конкуренцията
Японските компании ще търсят начин заедно да се справят с конкуренцията на южнокорейските производители Samsung и LG
Японските производители на потребителска електроника - Sony и Panasonic се съгласиха да си сътрудничат при производството на OLED дисплеи. Целта на двете компании е да се преборят с жестоката конкуренция на южнокорейските гиганти - Samsung Electronics и LG Electronics.
Подобно сътрудничество между двамата най-големи конкуренти на телевизионния пазар в Япония досега не се е случвало. Те обаче губят все повече от скъпата йена и подема на южнокрейските конкуренти.
Sony и Panasonic искаха да произвеждат този тип дисплеи самостоятелно, но нито една от двете компании нямат друг избор освен да си сътрудничат, след като техния бизнес с телевизори бележи само загуби", коментират анализатори на базираната в Токио SMBC Nikko Securities.
OLED телевизорите трябва да заменят досега използваната LCD технология. Основните предимства на новия тип телевизори е тяхната дебелина - едва 4 мм и по-ярките изображения. Прогнозите са, че през 2015 г. производството на този вид телевизори достигне 2.1 млн. броя, докато през 2012 г. ще бъде едва 34 хил. броя.
От Samsung и LG обявиха, че ще пуснат за масово производство първите си OLED телевизори до края на тази година. Двете компании вече показаха 55-инчовите си прототипи по време на международното изложени за потребителска електроника в Лас Вегас.
Пионер в тази технология е именно Sony, като компанията представи първия си 11-инчов OLED телевизор през 2007 г. Бизнесът с телевизори и на двете компании обаче им носи само загуби, които през миналата година достигнаха 15 млрд. долара.
В края на фискалната 2011 г., която приключва на 31 март, Sony регистрира загуба в размер на 5.7 млрд. долара, а бизнесът и с телевизори отчете 8 поредна година на загуба. За тази година прогнозите са за загуба от 1 млрд. долара, а продажбите на телевизори ще намалеят с 11% до 17.5 млн. броя. Плановете са до 2014 това производство да излезе на печалба.
Panasonic очаква да регистрира печалба по-рано - до 1 януари 2013 г. В края на фискалната 2011 г. японската компания отчете рекордна загуба в размер на близо 9.7 млрд. долара. През октомври се заговори дори, че компанията ще спре да произвежда телевизори.