Съдът потвърди нелоялна практика на „Шел“

Веригата бензиностанции е подвеждала потребителите с кампанията си "Зареди и спести 5 лв. в LIDL"

4424 ~ 2 мин. четене

Върховния административен съд (ВАС) потвърди решение на Комисията за защита на потребителите (КЗП), която уличи веригата бензиностанции на "Шел - България" ЕАД в нелоялна търговска практика. Тя е свързана с промоционалната кампания под мотото "Зареди и спести 5 лв. в LIDL". От "Шел" са обжалвали решението на КЗП пред ВАС, но съдът е отхвърлил жалбата на търговеца срещу становището на КЗП, съобщиха от Комисията.

От мотото на кампанията "Зареди и спести 5 лв. в LIDL" потребителят остава с впечатлението, че всеки заредил в една от бензиностанциите на "Шел" ще получи право да пазарува в търговската верига LIDL с ваучер за отстъпка от 5 лева. На практика, обаче, потребителят е поставен в условия да изпълнява във всеки един етап от промоцията нови и нови условия за участие, които са свързани с допълнителни действия, отнемащи време и значителни средства над първоначално обявените.

Освен, че е необходимо да зареди гориво за 15 лв., той трябва да има и сметка на касата за над 30 лв. Едва тогава получава правото да отговори последователно на два въпроса и само правилни отговори му осигуряват получаването на наградата.

Липсата на информация за хронологията от тези задължителни действия за спечелването на обещаната отстъпка в рамките на промоцията може да повлияе на потребителя да вземе решение да зареди гориво за автомобила си именно в тази верига бензиностанции, за да се възползва от привляклата го оферта - нещо, което не би направил при липсата на тази практика, се казва в съобщението на КЗП.

От рекламните табели до колонките за зареждане е посочено, че минималното заредено количество трябва да е 15 литра и стойността на покупката да е над 30 лв. А всички условия и правила за участие стават ясни чак на касите, където са на разположение чрез брошури на кампанията. По такъв начин с предоставяне на непълна информация е реализирана стратегия за привличане на потребителя в търговския обект и примамването му да сключи сделка, която е в ущърб на икономическите му интереси.

Търговецът няма да може да прилага тази нелоялна практика в бъдеще при своята дейност.

Подкрепи Economic.bg