Трябват жестоки санкции за неизрядни шофоьри през зимата
Български ТИР отнесе 12 хил. глоба в Сърбия, защото не е спазил изискванията за екипировка през зимата, каза Лиляна Павлова
За жестоки санкции спрямо шофьорите на ТИР-ове, които карат с износени гуми, нямат вериги или нарушават правилата за движение през зимата се обяви Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството. "Моята лична статистика е, че средно на денонощие аварират по 30 ТИР-а. 80% от тях са български, а основната причина за авариите са лошите гуми и липсата на вериги. Колегите от МВР и ДАИ се стараят да спират неизрядните водачи", каза в ефира на TV7 Лиляна Павлова. тя поясни, че отговорните органи за безопасността на движението са изготвили стратегия за справяне с недисциплинираните шофьори.
"Категорично предлагаме санкции за неизрядните шофьори. Аз съм за крути мерки и сериозни глоби", добави Лиляна Павлова. Тя даде пример със закъсал в Сърбия български ТИР, който е бил глобен с 13 хиляди, но не стана ясно лева или евро. Дори и глобата да е в изчислена в българска валута, цифрата е сериозна и дисциплинираща. "В прохода Хаинбоаз (преди няколко дни) имаше 20 аварирали камиона... караха в най-лявата лента и изпреварваха снегорини, което е недопустимо. Голяма част от тях бяха молдовски", припомни Лиляна Павлова за този случай на недисциплинирани шофьори, които причиниха проблем с движението.
"През нощта най-тежко беше в областите Търговище и Силистра, защото снеговалежите се преместиха в този район. Вчера - Благоевград и Смолян, където са затворени част от проходите. Отново апелирам всички шофьори да са със зимни гуми и вериги", призова Лиляна Павлова. По думите й ситуацията в страната е спокойна, тъй като всички "сухи" тренировки, които са направени в момента помагат да се овладее ситуацията. "От време на време се затварят пътища за почистване. На други места затварянето се наложили заради недисциплинирани шофьори и усукани ТИР-ове. След изтеглянето на тежките камиони пътищата отново се отварят за движение", поясни регионалният министър.
Лиляна Павлова определи 2012 г. като "много успешна" не само заради нейната работа, а защото цялото правителство е положило усилия в пътните проекти. "Не пропуснахме и рехабилитацията пътищата в общините. Строим 250 км магистрали, 100 от които са готови. Ремонтирахме 1400 км пътища и работим по още толкова. В процес на подготовка са проектите за още 1000 км път", обясни Павлова.
Тя отговори и на нападките на лидера на БСП Сергей Станишев, който каза, че в момента се строи най-скъпата магистрала, визирайки избора на изпълнител и цена за Лот 2 на АМ "Струма". "Вече търсим икономически най-изгодната цена - не само най-ниската. Радвам се, че избрахме фирма с опит за Лот 2 на "Струма". Най-ниската цена беше малко по-висока от нашата индикативна стойност, което означава, че сме изчистили проблема всички да дават много ниска цена и после да пестят от материали или да надуват цената", защити се Лиляна Павлова.
Офертите на кандидатите бяха отворени преди два дни. Консорциум "Струма - Лот 2" даде най-ниската цена. В обединението участват "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, италианската "Импреза" АД и "Пътстрой - 92" АД, което е под шапката на добивното дружество Елаците-Мед АД. Цената, за която консорциумът предлага да построи отсечката от Дупница до Благоевград е 298.94 млн. лв. без ДДС. Участъкът е с дължина 37 км.