Велосипедите задминаха колите по продажби в Италия

За първи път от 40-години насам броят на продадените коли в страната е по-малък от количеството продадени велосипеди

284 ~ 1 мин. четене

За първи път от Втората световна война насам продажбите на велосипеди в Италия задминаха тези на автомобили, съобщава The Telegraph.

По официални данни за 2011 г. в страната, създала марките Fiat, Ferrari и Lamborghini, са били закупени 1, 750 млн. велосипеда, срещу 1,748 млн. автомобила.

Заради драстичните икономически мерки и високите цените на бензина, продажбите на нови автомобили в страната са спаднали до нивата от 70-те години на ХХ век.

Семействата масово купуват велосипеди и се отказват от втората кола в семейството, което представлява невероятен завой за една нация, която е с най-високите показатели за собственост на автомобили със средно 60 моторни превозни средства на всеки 100 души.

Според официалната статистика от 60 милиона италианци, около 6,5 млн. използват велосипедите си ежедневно, за да ходят на училище или на работа, докато други 10,5 млн. - периодично, предимно през уикенда.

Изданието коментира, че жителите на Италия са оценили и другото безспорно предимство на колелетата- че не замърсяват околната среда.

Подкрепи Economic.bg