Влагат 1,2 млн. лв. в ремонта на варненския вълнолом
Завършена е рехабилитацията на всичките 9 морски и 87 канални буя във Варна, казва директорът на Териториално поделение на ДП „Пристанищна инфраструктура”- клон Варна Румен Арабаджиев

На първо място сред най-важните обекти, заложени в тазгодишната инвестиционна програма на териториалното поделение е рехабилитацията на морската естакада при нос Шабла. Обществената поръчка е инженеринг (проектиране и строително-монтажни работи) на пристанищното съоръжение, което е рухнало и трябва да се възстанови, тъй като е от изключително национално значение. Отворена е процедурата по обществената поръчка, в момента върви търг и избор на изпълнител. Прогнозната стойност на обекта е 7 620 000 лв., включващ строителен и авторски надзор. Друг много важен обект е рехабилитацията на проектните дълбочини на плавателните канали 1 и 2, на пристанище Варна-запад и на морската гара. Това разказва пред в. "Черно море" директорът на Териториално поделение на ДП „Пристанищна инфраструктура”- клон Варна Румен Арабаджиев.
По думите му друг важен проект е възстановяването на проектните параметри на утаителя на река Провадийска и подхода към него. Обектът е на стойност 550 000 лв. без ДДС и процедурата вече е стартирала. Утаителят е съоръжение, което задържа наносите и всички нечистотии, които се вливат от реката, и така не позволява затлачването на канал 2.
"Обектът е много важен, до края на този месец ще има класиран изпълнител, но не знам дали някой няма да го обжалва. В годишната инвестиционна програма влиза и ремонтът на първия етап от варненския вълнолом, какъвто не е правен от 1999 г. (на втората част - от морската гара до края на съоръжението, възстановителните работи приключиха през 2008 г.). В този участък скалната маса и тетраподите са подредени както трябва, но щормът преди две години разсипа всичко и сега трябва да се възстановява. Стойността на ремонта е 1,2 млн. лв. без ДДС, в момента върви процедурата по Закона за обществените поръчки", казва Арабаджиев.
"В момента разработваме документацията за пълната рехабилитация на отбивните съоръжения на двете корабни места на Фериботния комплекс. Стойността е 360 000 лв.", допълва той.
Директорът на Териториално поделение на ДП „Пристанищна инфраструктура”- клон Варна добавя, че е завършена рехабилитацията на всичките 9 морски и 87 канални буя във Варна, както и на бреговите фарове.
"Друго, което предстои през тази година, е подводното обследване на кейовите стени на Варна-изток, Варна-запад и Фериботния комплекс на стойност 100 000 лв. Такова досега не е правено и никой не знае какво е състоянието на кейовите стени, как стоят върху фундаментите, има ли каверни и т.н. Предвиждаме и закупуването на многолъчев ехолот. Едно от нашите основни задължения са промерите и промерните карти на всички пристанища за обществен транспорт от национално и регионално значение. До момента работим с апаратура, която е морално остаряла. С новия ехолот ще определяме с пълна точност дълбочините в акваторията на пристанищата, плавателните канали, което е много важно. Той е на стойност 1 млн. лв. и ще се монтира на наш катер", казва още той.