Война на браузърите
Конкурентите реагират в неистовият растеж на Google Chrome. Firefox планира голямо технологично догонване, Microsoft разчита на една иронична рекламна кампания
"Казвали ли сте някога на родителите си, че те не трябва да използват Internet Explorer? Тъй като вие не сте единственият човек ", казва наскоро рекламна кампания от "Майкрософт ". Посланието: Разбрахме - браузърът на Microsoft отдавна е некачествен, но сега всичко е различно.
Всъщност, производителят на Windows се е подобрил доста след натиска на конкуренцията от Google и Mozilla. Сегашният Internet Explorer 9 поддържа съвременните уеб стандарти, далеч по-добри от предишните версии, а също така придоби и повече скорост. Пускането на версия 10 е планирано за предстоящия Windows 8 и трябва да бъде приложим само на Windows 7 от всички текущи Windows системи. Internet Explorer 10 ще предложи основно нови възможности за сигурност и по-добра подкрепа на новите уеб стандарти.
Всъщност, наскоро, Microsoft успя да възвърне загубения терен в браузър-войната. След намаляването на процента на потребителите за годината, се отбелязва едно малко увеличение от скорошно проучване, направено от компания Net Applications. Делът на Microsoft на световния пазар на браузъри се е увеличил леко от 52,8% през февруари до 53,8% процента през март, а съперниците Firefox, Chrome, Safari и Opera са изгубили лек пазарен дял.
Междувременно, колелото на развитието на браузъра на Mozilla и Google се върти все по-бързо и по-бързо. Google сега определя, чрез първия си браузър, стартиран от края на 2008 г., лентата на развитие. За по-малко от четири години Google е публикувал цели 18 версии на Chrome.
След версия номер 5 от юни 2011 г., и колелото се върти все по-бързо и за Firefox. От тогава са публикувани пет версии, така че актуалния браузър на Mozilla в момента е версия 10.
Людмил Захариев