Врабчето става символ на качеството на туризма

Два национални знака ще отличават туристическите фирми, които отговарят на стандартите за качество и устойчиво развитие

592 ~ 2 мин. четене

Два национални знака - за качество и за устойчиво развитие, ще гарантират, че фирмите от туристическия бранш у нас отговарят на стандартите. Експерти от министерството на икономиката предложиха национални системи за сертифициране на качеството в сектора на пресконференция днес.  

Бял кръг с българското знаме и буквата Q ще е националният знак за качество.

Национален знак за устойчиво развитие е отново българското знаме във формата на стилизирано врабче - символизиращо усещането за свобода, връзка с природата и живот в синхрон с околната среда. Все неща, които туристите откриват при пристигането си в България.  

Въвеждането на стандарта на качество в туризма ще стане най-рано след 2 години и ще струва на собствениците минимум 2 000 лева. Стандартът няма да бъде задължителен и бизнесеът сам ще решава дали да инвестира в него.

От министерството обясниха, че 60% от предприятията и 74% сдруженията в туризма подкрепят идеята. Основният им мотив бил необходимостта България да поеме своя път на успешна туристическа дестинация сега.

Експертите на ведомството очакват в краткосрочен план системите да обхванат малко под 3% от фирмите в туризма, или около 1000 предприятия.

В дългосрочна перспектива те могат покрият около 30% от компаниите, или над 12 000 фирми.

Програмата „Стимулиране на качеството и устойчивото развитие на туристическите предприятия” на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма се финансиран  по Оперативна програма “Регионално развитие”, а бюджетът е на стойност 494 млн. лева.

Обобщените резултати от проведените проучвания сред 600 туристически предприятия, 54 сдружения в туризма и 15 регионални кръгли маси с представители на заинтересованите страни, показват, че към момента липсват обективно измерими показатели за оценка на качеството в туризма, стандартизацията и сертификацията, както и ползите от тях са непознати. Бизнес средата – партньори, доставчици и потребители пък не провокира промени в пазарното поведение на предприятията, добавят от МИЕТ.

Подкрепи Economic.bg