Задълженията на БДЖ намалели със 104 млн. лв.
"Пътнически превози" било на печалба, което доведе до отказ от повишаване на цената на билетите, коментира Владимир Владимиров
От началото на реформите в БДЖ задълженията на държавната железопътна компания са намалели със 104 млн. лв. до 721 млн. лв. Това увери в ефира на БНТ Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".
"БДЖ "Пътнически превози" е в добро финансово състояние и на печалба. Има обаче 13 млн. лв. нови разходи през тази година и когато те станат факт можем отново да обсъждаме увеличаване на цените на билетите. Затова не ги повишихме сега. Ако се стигне до този недостиг от 13 млн. лв. тогава ще се говори и за увеличение на цените", обясни Владимиров отказа от увеличение на цените на билетите за гражданите. Според него БДЖ "Товарни превози" не е в добра кондиция, докато "Пътнически превози" е на печалба. "То може да се държи на нула или с малка допустима печалба", добави Владимир Владимиров.
По думите му след големите съкращения през 2011 г. е имало намаляване на работещите в железницата, но по естествен път - пенсионирани и напуснали по собствено желания. "Около 300 човека на година се пенсионират на година от БДЖ и без нови назначения съставът намалява по естествен път", коментира Владимиров.
Данните му показват, че от 2007 г. насам БДЖ "Товарни превози" не е излизало на печалба. "Има излишни активи, които носят разходи - имотите например са за над 500 млн. лв.", даде пример шефът на "Холдинг БДЖ". Той е убеден, че предстоящата приватизация на "Товарни превози" е необходима, за да влязат свежи пари в холдинга, а новият инвеститор да вложи и свои средства за развитие на задлъжнялото дружество, което не може да си позволи да тегли повече кредити.
"Системата за електронни билети в момента се тества. Очаквам внедряването да стане през май, но след това ще трябва да се добави модул "банкиране", за да могат хората да плащат по интернет. Цялостната система вероятно ще е факт през юни", каза още Владимир Владимиров.