ALL in Studio инвестира в току-що завършили млади хора
Бизнес и офис интериорите трябва да правят хората щастливи

Павел Янев е роден във Варна, в семейство на строителни инженери. Следвал е архитектура в УАСГ и е работил в няколко студия на именити архитекти в България, където трупа полезен опит. През 2010 г. стартира собствена идея. Студиото му ALL In е специализирано в проектирането на жилищни сгради и интериори. Economic.bg разговаря с него за последните тенденции в обзавеждането и създаването на собствен бизнес в България.
Как се роди идеята за създаване на ALL IN?
ALL in Studio е философия, която липсваше на пазара в България през времето когато се роди в разгара на кризата през 2011 г. До този момент професията на архитекта се свързваше с това да направи едни чертежи, които да даде на инвеститора и той да се оправя както си знае. Ние вкарахме в целия процес и познанията си по проджект мениджмънт на изпълнението и по този начин крайният клиент получава един завършен продукт, в който направо си обува пантофите и започва да живее. Основната ми цел е да задвижваме процеси, да хващаме хората за носа и им казва “дишай”.
Каква инвестиция е необходима за подобен бизнес?
Както във всеки бизнес и в този най-голямата инвестиция, с която се стартира, е времето. Личното време и търпението са най-големите жертви, които човек трябва да е готов да даде, когато стартира бизнес като нашия. За да си на вълната и в тренда, постоянно трябва да си ъпдейтваш информацията, да следиш какво се случва по света, какви нови материали има, кой ги внася, какво, колко и т.н.
Какъв тип са проектите, по които работите?
Абсолютно разнородни – в момента проектираме офиса на голяма международна ИТ компания, няколко частни апартамента, затворен жилищен комплекс с къщи, хотел в чужбина и един апарт-хотел в София като архитектура и съответно вътре интериорите. Силата ни е в цялостната концепция като се започне от анализа на градоустройствените връзки на сградата, минем през функционалното разпределение и фасадата и накрая завършим всеки детайл в интериора. Това са най-печелившите проекти най-вече за инвеститорите, тъй като разчитат на нас за всичко и не се занимават с дребните детайли, които така или иначе не са им работа да разбират.
Кои са най-впечатляващите ви проекти?
Имам няколко проекта, които са оценени на международно ниво. Засега те са ни гордост и са ни донесли по няколко награди. Сигурен съм обаче, че всеки следващ проект ще е по-впечатляващ от предходния. В крайна сметка това е и основната ни цел.
Откъде черпите вдъхновение?
Ако спомена едно конкретно нещо като модата, природата или каквото си изберете, бих излъгал. Истината е, че вдъхновението е сила, която понякога идва в 3 през нощта и не те оставя до сутринта. Имал съм случаи когато дъвчем един проект по цели седмици и накрая все нещо куца. Дъвчем го наново...същото. И два дни преди крайния срок, се ражда някаква идея, която преобръща всичко направено на 180 градуса. Казваш си “воала”, щрак с пръсти и готово. Да, ама не! Тази идея и този резултат не е мигновено вдъхновение, а адски много събирана визуална информация и опит през годините.
Трудно ли намирате кадри и какъв е подходящият кандидат за работа в ALL IN?
Досега не сме хедхънтвали кадри, нито сме пускали обяви за работа. Работата ни се е превърнала в еталон за младите архитекти и дизайнери, които искат да се развиват нагоре. Всички идват сами при нас, пускат портфолио с молба за работа. Ежедневно получавам мейли и виждам доста хора с разнообразни познания и качества, но истината е, че изключително малко са надъханите хора, които искат да работят заради самата работа, а не заради заплатата. Да, тя също е важна, но не може да имаш претенции за висока заплата защото имаш кола, телефон, плащаш наем и съответно ти трябват Х лв. на месец. На всички ни трябват пари, за да живеем.
Въпросът е какъв продукт даваш срещу тези пари. Ако искаш да си част от ALL IN трябва да си адски надъхан и търпелив. Всичко останало се учи с времето и опита. Понякога виждам талантлив човек и го взимам защото знам, че ще ми потрябва. Това е вид инвестиция в хората. Предимство имат младите хора, които току що са излезли от университета или са все още там. Колкото по-малко един човек се е занимавал с дадено нещо, толкова по-лесно се учи. Ако идва от друго студио или е научен по някакъв начин на грешните принципи, е много трудно да изкорениш грешните навици и да му наложиш своите. Току що завършилият е необременен от бюджети, срокове и детайли. Той притежава дадени качества, които носи под шапката си, които в комбинация с нашите богатства, са една добра симбиоза и добър краен резултат.
Какви са последните тенденции при бизнес интериора?
Бизнес и офис интериорите имат една основна цел – хората, които работят вътре да са продуктивни и щастливи в средата, която обитават. Думата “среда” е най-правилното понятие, което трябва да се използва при такъв тип проекти. И когато проектираме офис, първото нещо, от което изхождаме е какъв е бизнеса на компанията. Знаете, че ИТ компаниите имат доста отворена политика и “casual” работна среда. Те определят тенденциите в техния бизнес и съответно очакват от нас иноваторски идеи, с които техният офис да бъде единствен и уникален.
В момента проектираме голям ИТ офис, в който имаме отделни пространства за масажи, гейм зони с множество джаги, пинг-понг, мини голф, че дори и боулинг. Заданието е да е “куул” и разбира се – по-добро от това на Google! Ще видите скоро резултата.
При по-установените, трайни и строги бизнеси, които съществуват от десетилетия нещата стоят по-различно – там се гони по-консервативен и изчистен бизнес стил. На почит е немският баухаус и минимализъм. Това са адвокатските дружества, фармацевтичните компании, търговските корпорации.
Какви са бъдещите ви планове за развитие?
Имаме намерение да растем в няколко нови посоки и да намерим още стратегически ниши, в които да навлезем като иноватори. За целта в екипа си имаме човек, който идва от бизнес средите и ще приложи опита си в развитието на компанията ни като бизнес компания, а не просто като архитектурно бюро.