„Алпи Инвестмънт“ ще подкрепя други марки в Amazon Marketplace
Различни брандове ще могат да се възползват от успешно изградената експертиза на компанията
„Алпи Инвестмънт“ ще използва опита си, придобит от продажбата на различни биопродукти, за да подкрепи други марки в техния бизнес в Amazon Marketplace. Това заяви един от основателите на компанията Александър Драйшу в интервю с Ян Бехлер в официалния подкаст на Amazon Marketplace “Предприемачи на бъдещето”.
След 8 години в чужбина като консултант в международната компания Boston Consulting Group (BCG) и едва на 30-годишна възраст, Александър Драйшу решава, че е време за ново предизвикателство и създава собствен бизнес, базиран на услугата Fulfilement by Amazon (FBA).
Чрез FBA метода търговците могат да съхраняват стоката си в склад на компанията. Когато клиент поръча, Amazon изпраща стоката и се занимава с всички дейности, които трябва да се извършват – поддръжка на комуникация с клиента, опаковане на продуктите, приемане на върнати стоки, ако се наложи, и т.н.
Заедно със своя бизнес партньор Ивайло Даскалов, Драйшу решава да използва България като преимущество и двигател на „Алпи Инвестмънт“.
Помислихме къде има по-високи бариери за навлизане и съответно по-ниска ли е конкуренцията. Така се натъкнахме на хранителни стоки и нишови продукти, които са местно производство в България. По-специално билки, билкови чайове и билкови прахове“, каза Драйшу.
Компанията предлага тези продукти на всички европейски пазари на Amazon от 2019 г. с брандовете Alpi Nature и Idda Herbal. Alpi Nature дори е предпочетена от Amazon за едно от лицата на програмата им за външни търговци в техния немски маркетплейс.
Вече има около 350 артикула с над 800 варианта с марките на „Алпи Инвестмънт“, което генерира седемцифрен оборот на компанията.
Драйшу и Даскалов получават допълнителен тласък, след като започват да получават запитвания за покупки от т.нар. акселератори и компании за за инвестиции в рисков капитал – само година и половина след началото на дейността им.
Отначало това, разбира се, беше много примамливо, защото беше и признание за нас. Но бързо се замислихме: Защо всъщност трябва да продаваме на този ранен етап? Бяхме в бизнеса отскоро, но все пак видяхме голям растеж, а и все още имахме много идеи“, разказва Драйшу.
Така вместо да продадат компанията си, основателите на „Алпи Инвестмънт“ се вдъхновяват да я доразвият в посока на акселератор.
Вече имаме достатъчно персонал, посветен на анализа на категориите и продуктите, така че решихме да започнем да изграждаме наши собствени марки и в други сегменти“, каза още той.
Компанията е разработила модел, с който може да предложи на производителите ексклузивни търговски партньори за канала на Amazon, като се грижи за всичко – продуктовите им листинги, създаването и оптимизирането на съдържание, рекламата, логистичния процес и оптимизацията на стоката.
Марките печелят от „Алпи Инвестмънт“
Брандове, искащи да излязат на Амазон маркетплейсите, се възползват от успешно изградената експертиза на „Алпи Инвестмънт“.
Компанията се занимава с бизнеса с частни марки, както и с търговските партньорства за производители от България. В офиса на „Алпи Инвестмънт“ в София и в производствена площадка извън града, Александър Драйшу и Ивайло Даскалов вече са изградили екип от 35 човека, който съчетава широк спектър от умения – от логистика през маркетинг, реклама, ценообразуване, управление на инвентари и снабдяване до продажби.
„Алпи Инвестмънт“ стартира партньорство за продажби с немската марка автокозметика (грижа за автомобила) Fusion Skin. А за Драйшу навлизането в изцяло нови сегменти е логична стъпка.
Има изключително дълбока, специфична експертиза в екипа ни, независимо дали става дума за храни, хранителни добавки, или сега за автокозметика. Можем да трансферираме уменията си много добре. В същото време, разбира се, всяка нова категория е и предизвикателство, защото всеки сегмент има свои собствени специфики. Научихме много през първите няколко седмици с Fusion Skin", казва Драйшу.