Ангелкова: България и Гърция обмислят съвместни туристически продукти

Според министъра страната ни е все по-привлекателна за туристи от далечни страни

Ангелкова: България и Гърция обмислят съвместни туристически продукти
632 ~ 2 мин. четене
С министъра на туризма на Гърция Елена Кунтура обсъждахме възможността за съвместни туристически продукти по отношение на далечни пазари, включително Китай, защото туристите от тази страна искат да посетят няколко държави, идвайки в Европа. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова в ефира на Дарик радио. „Ето защо е добре да обединим усилията си. Със Сърбия също имаме вече протокол за сътрудничество и създаване на такива съвместни продукти“, коментира още тя.  

По думите ѝ България става все по-атрактивна в по-далечни държави. Посещенията на американски туристи например са се увеличили с близо 10% през 2017 г., посочи Ангелкова, според която за това е спомогнала пилотна програма за рекламиране на страната ни в САЩ. „България участва във всички изложения и работи активно за дигитализацията на рекламата си и присъствието в интернет“, изтъкна още министърът. 

Тя каза, че от създаването на ресорното ведомство досега чуждестранните туристи у нас се увеличава сред с по 1 млн. всяка година. Очакванията са, че отчетът за 2017 г. ще е по-добър от този за рекордната досега 2016 г. данните ще бъдат изнесени този понеделник. „Надяваме да сме се приближили до около 9 млн. чужди туристи. За настоящата 2018-а залагаме цел те да станат 10 млн.“, каза още Ангелкова. 

Тя отбеляза, че заради председателството на Съвета на ЕС, сега България е „във фокуса на света“. Целта на министерството е страната ни да бъде показана максимално и за това ще бъдат използвани всички форуми по програмата. 

Междувременно не се пропуска и възможност за разговори по време на международни събития. Така например на Световния икономически форум в Давос Ангелкова се е срещнала с Петер Лохбийлер, директор в  booking.com. Двамата са се договорили при оплаквания, че хотели предоставят услуга в букинг без да са регистрирани у нас, да не бъдат рекламирани. „Контролът ни в тази посока ще бъде завишен“, закани се българският министър. „Надявам, че с втората част на промените в Закона за туризма за това да помогне и създаването на туристически инспекторат“, каза още тя. 

По думите ѝ 90% от 5-звездните хотели у нас вече са резервирани за летния сезон, а целта на министерството е да се привличат висок клас туристи. По отношение на течащия в момента зимен сезон Ангелкова се надява на 5% ръст. 

Министърът коментира и казуса със строителството в зимните курорти. Тя подчерта, че развитието на планинския и зимен туризъм е невъзможно без инвестиции. „Министерството на туризма винаги е било за изграждането на лифтове като най-екологично средство за целогодишен достъп до планините. И това важи не само за Банско, но и за другите региони, но трябва да става изцяло според изискванията на българското и европейското законодателство“, коментира Ангелкова. 
Коментари: 0