АПИ обеща мантинела по „Тракия“, която да спира тирове
Следващият етап от ремонта на проблемния участък от магистралата ще е 23 км след Чирпан – изток до пътния възел за Стара Загора

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
В проблемния участък от магистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора, 16.5 км от който в момента се ремонтират, ще бъде поставена мантинела, която не позволява дори на тирове да преминат през нея. „Такава ограда има на 4-ия километър на „Тракия“ и преди няколко дни тя предотврати ужасна катастрофа, като задържа тежкотоварен автомобил да не навлезе в насрещното платно“, заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Георги Терзийски в интервю за „24 часа“.
Припомняме, че през лятото на 2020 г., когато тежкотоварен камион премина през мантинелата и прегази няколко коли в насрещното платно и загинаха шест човека, от пътната агенция бяха категорични, че не старото и ръждясало съоръжение е причина за инцидента. Въпреки това обаче тогава Георги Терзийски призна, че пo „Tpaĸия“ вce oщe имa мaнтинeли, cлaгaни пpeз 1997 г., ĸaĸвaтo e билa и онази, пpeз ĸoятo c лeĸoтa пpeминa TИP-ът ĸpaй Cтapa Зaгopa. Както и че агенция не е наясно колко километра мантинела по магистралата не отговаря на стандартите.
Сега той коментира и цената на ремонта на 16.5-километровия участък, който струва на бюджета 70 млн. лв. Терзийски потвърди думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, че цената не е висока и също така е напълно несъпоставима както с цената на самото изграждане на участъка, така и с ремонта на предишните 12 км, завършени в края на миналата година.
„Не трябва да правим съпоставка при цената на ремонта на участъци с различни видове дейности. Ако в първите 12 километра ремонтът, образно казано, беше по-лек и с по-малко изпълнени дейности, то сега на участъка от 16 и половина километра се предвиждат много повече работа. Прави се дълбоко фрезоване на съществуващата настилка, навлизане в основата на пътя, студено рециклиране, ремонтно-възстановителни дейности на 9 съоръжения - надлези, пътни възли, мост, т.е. цената на една отсечка е много зависима от това колко са съоръженията, какво е състоянието им, както и монтирането на мантинели от най-висок клас“, уточни председателят на УС на АПИ.
Следващият етап от ремонта на 52-километровия участък, е започване на реконструкция на 23 км след Чирпан – на изток до пътния възел за Стара Загора. „Този участък ще бъде започнат веднага, след като завършим сегашния и пуснем движението по него. Това вероятно ще стане до 25 март, стига, разбира се, времето да го позволява. Следващият участък трябва да приключим преди активния летен сезон. Дали там пак ще се затворят и двете платна, или ще се ремонтират поетапно, е въпрос на анализ и най-вече на възможности за отбиване на движението. Сега например сме осигурили обходни маршрути както за пътуващите към Бургас, така и за онези, които влизат на “Марица”, или идват от нея и пътуват към София или към Бургас“, уточни Георги Терзийски.