АПИ обсъжда изграждането на втори мост над Варненското езеро
Идеята е той да дава началото на магистрала „Черно море“, която е в процедура по ОВОС
Агенция „Пътна инфраструктура“ обсъжда изграждането на втори мост над Варненското езеро, който да е част от проекта за магистрала „Черно море“. Идеята се коментира заради бъдещ ремонт на Аспаруховия мост, който към този момент не е в аварийно състояние. Това стана ясно от думите на служебния регионален министър Виолета Коритарова по време на парламентарния контрол.
По думите й АПИ е предложила първият участък от дългочаканата черноморска магистралата да започва с мост над езерото, а след това да продължи по основното си трасе. Към днешна дата за магистралата тече процедура по ОВОС. Припомняме, че то обаче ще е готово едва през 2025 г. В предишно свое изслушване Коритарова не пожела да се ангажира със срок кога може да започне строителството й.
Предвижда се трасето да е около 113 километра, да започва при връзката с магистрала „Хемус“ в района на с. Слънчево, да пресича Белославското езеро и да се свързва с магистрала „Тракия“ при кв. Ветрен на Бургас.
Въпреки спешното обсъждане на втори мост над Варненското езеро, Коритарова заяви, че състоянието на Аспаруховия мост е добро. Пътната агенция все пак подготвя поръчка за технически проект за ремонт на Аспаруховия мост. Индикативната й стойност е 1.5 млн. лв, а прогнозният срок за изпълнение 240 календарни дни. Проектът включва обстоен оглед, обследване на елементите от конструкция, пътната настилка, тротоарите и ограничителните системи и отводняване.
Проектът за тунел под Петрохан
АПИ е изпратила искане до Комисията за защита на конкуренцията за предварително изпълнение на избор на изпълнител в търга за изработване на идеен проект за скоростен път между Монтана и София с тунел под Петрохан, съобщи още служебният регионален министър,
Припомняме, че поръчката бе стартирана в края на миналата година. Стойността е над 6.6 млн.лв. без ДДС, а оферти подадоха цели 17 участника. В края на 5 юли бе избран изпълнител - „Трансконсулт-22“ ЕООД с предложение за изпълнение от малко над 3.5 млн. лв. без ДДС. Подадена жалба от класирания на второ място „Институт по транспортна инфраструктура“ ООД стопира процедурата.
Жалбата ще забави изборът и започването на дейността“, коментира Коритарова в петък.
Именно заради това АПИ иска предварително изпълнение на решението за изпълнител, за да се „отпуши процеса и да реализираме важния проект за преминаването между Северна и Южна България“.