Apple отстъпи второто място на пазара на смартфони в Централна и Източна Европа
Лидер в класирането продължава да е Samsung с 32% пазарен дял
Европейските потребители все по-често посягат към китайските мобилни устройства и потвърждение за това е новият доклад на Canalys, отразяващ продажбите на смартфони в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) през второто тримесечие на 2017 г. От него ясно личи, че американският гигант Apple е отстъпил второто място на китайския Huawei, макар и с 1% разлика.
За периода април-юни в региона са били продадени общо 15.6 млн. телефона, като 1/3 от тях са доставени от безспорния лидер Samsung. Южнокорейският производител държи общо 32% от пазарния дял. На второ място е Huawei с 12%, а веднага след това Apple с 11%. Xiaomi скача до четвъртата позиция, избутвайки Lenovo на пето място с 5%.
Благодарение на търсенето на Galaxy A и Galaxy J, както и техните нови версии, Samsung е продала 4.9 млн. бройки, което е увеличение от 14% на годишна база, съобщава GSMArena.
Huawei грабна второто място от Apple, след като компанията от Купертино се настани там едно тримесечие по-рано. Според доклада на Canalys Huawei е доставила 1.8. млн. смартфона в ЦИЕ, като изпреварва Apple с 50 000 бройки. Най-добре представилото се устройство на китайската марка е моделът P10 Lite.
Голямата изненада обаче е четвъртото място на Xiaomi, която е доставила 1.1 телефона за тримесечието и съответно е реализирала 7% пазарен дял в ЦИЕ. Според анализаторите компанията разчита на партньорства с местни доставчици като Media Market, Media Expert и най-голямата в платформа за е-търговия в Полша Allegro.
Редно е да се отбележи, че пазарът в тукашния регион е особено чувствителен към цените и по тази причина най-прoдаваният модел под марката Xiaomi е Redmi 4A, който през второто тримесечие има 350 000 доставени бройки.