Ароматно БАЛКАМ-ско пътешествие
Една обиколка от плантациите, през умело създадения бленд и сърдечно поднесената чаша Spetema кафе – заедно с Яник Мекушин, собственик и управител на Балкам Груп ООД

© ECONOMIC.BG / Балкам Груп
Всичко отминава, но споменът за чаша кафе, изпито с интересен събеседник остава. Срещаме се с Яник Мекушин, който е основният двигател в развитието на бранда Spetema, но и на модерното производство, което стои зад него. Отваряме късметче и четем: „Който почива на лаврите си, ги износва“. Добра отправна точка към разговор за развитието на марката в постоянно променящата се бизнес среда, но и в непостоянството на вкусове и желания на потребителите:
Кафето, ах, кафето
Кафето... Винаги, когато се случи да обсъждам развитието на Балкам Груп ООД, си напомням, че в основата стои дълбоката ми страст към вкуса и аромата на хубавото кафе. За мен кафето никога не е било просто повод за раздумка или начин „да убия“ излишно време. Кафето е преживяване, завладяващо сетивата по начин, като никоя друга напитка. А превърнеш ли пиенето на кафе в ритуал, то поднесеното качествено кафе, с богат и плътен вкус и аромат, може да даде благотворно отражение на целия ти ден. Разбира се, всеки има своя вкус, но инвестираните ресурси, сред които висококачествени суровини, високи стандарти при транспортирането и обработката им, както и експертните знания и опита на много хора, замесени във всички процеси, гарантират, че кафе Spetema отговаря на очакванията за задоволяване вкуса на всеки, който умее да се наслаждава и да оцени преживяването, което му гарантира качествената кафе напитка|.
Ползи
Основната полза от кафето е в обстоятелството, че чрез консумацията му хората се чувстват по-малко уморени, повишават енергийното си ниво и готовността си за работа на високи обороти. Това е така, защото кафето съдържа стимулант, познат като кофеин, който всъщност е сред най-често употребяваните психоактивни вещество в света. Освен че помага за събуждане, консумацията на кафе повишава нивата на адреналин в организма, което може да помогне за повишаване на физическата активност. Има много статии за лечебните свойства на кафето. През 2001 г. в Института за проучвания на кафето във Вандербилдския медицински университет в Нашвил, САЩ, е направено проучване за положителното влияние на кафето върху хората. Установява се, че 2-4 чаши на ден от него имат здравословен ефект, а не вредят, както се е предполагало дотогава.
Чудодеен лек
Причината за чудодейните свойства на кафето се крият в кафените зърна. Те съдържат голямо количество антиоксиданти, които осигуряват специална защита на организма. Антиоксидантите помагат срещу риск от рак, сърдечни заболявания, преждевременно стареене… От собствен опит ще добавите и други.
Точно Spetema
Причината потребителите да избират именно кафе Spetema е в подбраните и селектирани сортове кафе от цял свят, комбинирани в блендове, оформени специално за българския вкус.
Дългият път
Кафето, което се използва за съставяне на продуктите с брандовете на Балкам Груп, идва от 20 държави, разположени на общо четири континента. По-голяма част от плантациите, в които се отглежда кафето, предоставят суровината единствено за производството на кафе Spetema. Друг ключов момент в оформянето на кафе продуктите на Балкам Груп е разработването им след подробни проучвания, проведени сред потребителите на кафе продукти, а конкретните рецепти и блендове се одобряват от водещи специалисти в областта на еспресото.
Трудностите се преодоляват
Сблъскваме се с редица трудности и те не са никак малко - от доставката на сурово кафе и дългият му път до достигането до потребителя. Но именно трудностите ни правят по-опитни и гъвкави. Каляват ни.
Лесното в нашата работа
След всичко трудно… следва лесното в нашата работа.
Повикът на промяната
Всяка промяна в поведението на потребителите е стимул за развитието на Балкам Груп. Връзката с консуматорите на кафе е ценна и е важно да се съобразят всички техни предпочитания към продуктите – това е едната страна на нашата работа. Другото предизвикателство се състои в поддържането и подобряването на стандартите за обслужване на клиентите, както и развитието на каналите за достигане на продуктите до тях, те следва да са максимално адекватни спрямо забързаното ежедневие на всеки от потребителите.
Тласък към новости
Нашата компания е гъвкава в развитието си и необходимите промени се въвеждат с отдаденост и внимание към клиента.
"Тежкият камък" на ребрандирането
Без никакво съмнение ребрандирането е труден и многопластов процес, процес на надграждане и промяна в досегашния образ на марката. Балкам Груп е постоянно растяща компания и силата на бранда е приоритет. Естествено, заложи се на водещия бранд Spetema и вярвам, че този процес осигурява нова енергия, ясно дефинирана идентичност, ново развитие на бранда, достигане до нови целеви групи и също тъй важно – утвърждаване на лоялността на потребителите към марката.
Къде да ни намерите
В своята дългогодишна дейност, ориентирана към професионален отговор на нуждите и вкусовете на потребителите на кафе продукти, Балкам Груп се наложи на пазара, достигайки до потребителите чрез няколко канала. Продуктите са достъпни в хотели, ресторанти и други заведения, офиси и учреждения, предлагат се и от партньори на компанията – търговци на едро и дребно, а също така и чрез вендинг машини.
Сила на мрежата
Голямата мрежа от собствени фирмени офиси - 11 регионални и 16 представителства, осигурява широк контакт между компанията и потребителите й, без да е нужно други допълнителни звена да се грижат за това.
Трендове с нашия „основен герой“
За кафето няма сезон. Хубавото, вкусното кафе е „любим герой” по всяко време на годината. Естествено, през лятото с добавени сладолед, шоколад и много лед, можем да изпитаме насладата на една освежаваща, разхлаждаща кафе напитка.
Мисъл и преживяване
Намирам за почти невъзможно да устоя на изкушението да цитирам Талейран:
Черно, като дявола, горещо като ада, чисто като ангел и сладко като любов”.
Преживяването с кафе Spetema е удивително изкусно пътешествие през петте сетива – да видите, докоснете, изслушате, помиришете и вкусите онази сладост и чистота, но също така горчивината и интригуващата сензорна екзотика, които човек открива във всяка чаша кафе.
Ребрандирането е труден процес за промяна на образа на марката. Така се осигурява нова енергия, по-силно развитие на бранда и на лоялността на потребителите
Яник Мекушин