Българите пият все повече плодови напитки
Най-предпочитани са тези в картонена опаковка

Плодовите напитки и соковете в България бележат ръст от 5,4% на годишна база. Въпреки ръста обаче страната ни продължава да е на едно от последните места по консумация на плодови напитки и нектари, сочи проучване на „Нилсен“, цитирано от „Куадрант Бевъриджис“ АД.
По данни на Европейската асоциация на плодови напитки през 2014 г. най-много плодови напитки и нектари на глава от населението консумира Малта (33,6 литра), следвана от Германия (близо 30 литра), Финландия и Холандия (над 25 литра всяка една). В България се пият по 8-9 литра годишно.
Българите купуват най-много плодови напитки в картонена опаковка (62,7%), следвани от пластмаса (26,4%) и стъкло (7,5%). Основен купувач у нас са жените, като консумацията е предимно в дома (близо 90%). Портокалът е най-предпочитаният вкус от българите (48,8%).
От 2014 г. започват да се наблюдават предпрочитания към смесени вкусове, които изместват любимите на българите след портокала ябълка и праскова. Тази тенденция е възможно да се запази и през следващите години, коментират от „Куадрант Бевъриджис“ АД.
Друга тенденция е все по-голямото значение на опаковката за този пазарен сегмент. „Опаковки, които привличат вниманието, ще помогнат на неизвестна марка да бъде избрана, а известната – да запази пазарният си дял“, допълват оттам.