България има достъп до 4.4 млрд. лв. за транспортна инфраструктура
По голямата част от парите са по програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“
~ 2 мин.
България ще има достъп до 4.4 млрд. лв., които до 2020 г. ще може да инвестира в транспортна инфраструктура. Около 4 млрд. лв. са по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“, а 406 млн. лв. по Механизма за свързана Европа. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев при откриването на регионална конференция за насърчаване на инвестициите в сектор „Транспорт“.
„С европейско финансиране развиваме приоритетно коридорите от основната Трансевропейска транспортна мрежа, които преминават през територията на България: Ориент-Източносредиземноморски и Рейнско-Дунавски. Летищната и пристанищната инфраструктура модернизираме с помощта на частния сектор“, каза министърът.
Модернизирането на направленията от основната трансевропейска мрежа и подобряването на интермодалността, бяха заложени и в първия програмен период на програма „Транспорт“. „В резултат на изпълнение на програмата, над 4 млрд. лв. – европейско и национално съфинансиране са вложени за развитие на транспортната инфраструктура на страната“, каза Алексиев.
Служебният министър очаква в края на периода да имаме напълно завършена железопътна връзка, осигуряваща съвременни условия за превози от София през Пловдив до Бургас и до Свиленград – турска граница. Той каза още, че Механизмът за свързана Европа също играе ключова роля за развитието на транспортната инфраструктура по направление на основните коридори на територията на България. За страната са предвидени 406 млн. лв. от Кохезионния пакет за приоритетни проекти главно в железопътния и водния сектор.
С финансиране по Приоритетна ос „Техническа помощ” на ОПТТИ 2014-2020, към настоящия момент се реализира проект за разработването на Интегрирана транспортна стратегия в периода до 2030 г. Стратегическият документ се подготвя в изпълнение на Предварителните условия на Европейската комисия за усвояване на Европейските структурни и инвестиционни фондове в периода 2014-2020 г. и в съответствие със Споразумението за партньорство на Република България.
„С европейско финансиране развиваме приоритетно коридорите от основната Трансевропейска транспортна мрежа, които преминават през територията на България: Ориент-Източносредиземноморски и Рейнско-Дунавски. Летищната и пристанищната инфраструктура модернизираме с помощта на частния сектор“, каза министърът.
Модернизирането на направленията от основната трансевропейска мрежа и подобряването на интермодалността, бяха заложени и в първия програмен период на програма „Транспорт“. „В резултат на изпълнение на програмата, над 4 млрд. лв. – европейско и национално съфинансиране са вложени за развитие на транспортната инфраструктура на страната“, каза Алексиев.
Служебният министър очаква в края на периода да имаме напълно завършена железопътна връзка, осигуряваща съвременни условия за превози от София през Пловдив до Бургас и до Свиленград – турска граница. Той каза още, че Механизмът за свързана Европа също играе ключова роля за развитието на транспортната инфраструктура по направление на основните коридори на територията на България. За страната са предвидени 406 млн. лв. от Кохезионния пакет за приоритетни проекти главно в железопътния и водния сектор.
С финансиране по Приоритетна ос „Техническа помощ” на ОПТТИ 2014-2020, към настоящия момент се реализира проект за разработването на Интегрирана транспортна стратегия в периода до 2030 г. Стратегическият документ се подготвя в изпълнение на Предварителните условия на Европейската комисия за усвояване на Европейските структурни и инвестиционни фондове в периода 2014-2020 г. и в съответствие със Споразумението за партньорство на Република България.