Българските евродепутати ще продължат да се борят за правата на шофьорите
Те посочват, че до следващото пленарно заседание могат да се внасят изменения в пакета „Мобилност”

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/ Красимир Свраков
~ 2 мин.
След днешното гласуване на пакета „Мобилност” в пленарната зала на Европейския парламент в Страсбург българските евродепутати изразиха своята позиция по въпроса. Става въпрос за пакетът от реформи, предложен от френския президент Еманюел Макрон, които реформи предизвикаха недоволство от българския транспортен бранш.
Според българските евродепутати ЕП не е дал мандат за преговори по пакет „Европа в движение“ (пакет „Мобилност“) във формат на триалог между Европейския съвет (ЕС), Европейската комисия (ЕК) и ЕП.
„Според приетите днес решения в рамките на следващата пленарна сесия трите доклада по отношение на прилагането на правилата на Директивата за командироване по отношение на международния транспорт, времето за управление и почивка и правилата по отношение на упражняването на професията автомобилен превозвач и каботажа ще бъдат поставени на гласуване в пленарна зала. При това положение се дава възможност в рамките на срок до следващото пленарно заседание в текстовете да бъдат внасяни допълнителни изменения”, обясняват депутатите ни от ЕП.
Заради възможността все още да се внесат изменения в пакета от мерки преди окончателното му приемане, те ще продължат да отстояват ключовите позиции, формирани от исканията на българските превозвачи и синдикати, а именно:
Допълнителен приоритет за българските представители в ЕП ще бъде постигането на достатъчно дълъг гратисен период за прилагането на предложените мерки, с цел за да се облекчи адаптацията и административната тежест на бранша.
„Безпокойствието ни от резултата от днешното гласуване е свързано с формираното мнозинство в Европейския парламент, което нееднозначно показва съотношението на силите”, добавят евродепутатите ни.
Според българските евродепутати ЕП не е дал мандат за преговори по пакет „Европа в движение“ (пакет „Мобилност“) във формат на триалог между Европейския съвет (ЕС), Европейската комисия (ЕК) и ЕП.
„Според приетите днес решения в рамките на следващата пленарна сесия трите доклада по отношение на прилагането на правилата на Директивата за командироване по отношение на международния транспорт, времето за управление и почивка и правилата по отношение на упражняването на професията автомобилен превозвач и каботажа ще бъдат поставени на гласуване в пленарна зала. При това положение се дава възможност в рамките на срок до следващото пленарно заседание в текстовете да бъдат внасяни допълнителни изменения”, обясняват депутатите ни от ЕП.
Заради възможността все още да се внесат изменения в пакета от мерки преди окончателното му приемане, те ще продължат да отстояват ключовите позиции, формирани от исканията на българските превозвачи и синдикати, а именно:
- запазване изключването на международните шофьори от Директивата за командировани работници,
- отпадане на предложената забрана за ползване на почивката в кабината и въвеждане на реалистичен преходен период по отношение на предложената възможност за почивки на сертифицирани паркинги,
- запазване на възможността международните шофьори сами да избират къде да почиват, без да бъдат задължавани в избора си,
- постигане на гаранции, че предложението на всеки три седмици превозното средство да има поне едно натоварване или едно разтоварване в държавата членка на регистрация няма да се прилага за международните превози, а ще се отнася само като мярка за борба с фирмите "пощенски кутии“,
- удължаване срока на влизане в сила на задължението за въвеждането на интелигентните тахографи.
Допълнителен приоритет за българските представители в ЕП ще бъде постигането на достатъчно дълъг гратисен период за прилагането на предложените мерки, с цел за да се облекчи адаптацията и административната тежест на бранша.
„Безпокойствието ни от резултата от днешното гласуване е свързано с формираното мнозинство в Европейския парламент, което нееднозначно показва съотношението на силите”, добавят евродепутатите ни.