Регулации
584
Българският форум на бизнес лидерите раздаде Годишните награди за отговорен бизнес 2017
В 15-ото издание на конкурса се състезаваха 112 проекта на 71 компании
2153
~ 3 мин. четене
На официална церемония снощи Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви победителите
в Годишните награди за отговорен бизнес 2017.
В 15-ото издание на най-утвърдения и
престижен конкурс за корпоративна социална отговорност за призовете в шестте
категории се състезаваха рекордните 112 проекта на 71 компании.
Наградите на БФБЛ имат за цел да насърчат и популяризират най-добрите практики на
компаниите в области като екология, образование, развитие на служителите, местните
общности и цялото общество. Самата церемония е и платформа за обмяна на идеи и
опит в областта на отговорното и устойчиво поведение на бизнеса – присъстващите се
запознаха накратко с номинациите в отделните категории преди да научат кои от тях
са класирани на първо, второ и трето място.
Победителите се излъчват от независимо жури от уважавани представители на бизнеса,
публичния и неправителствения сектор, академичните среди и медиите, а една от
всички кандидатствали компании, определена със съдействието на Британското
посолство в София, взима и специалната награда Engage за ангажираност на
служителите към дадена корпоративна кауза.
Събитието привлече над 200 гости – високопоставени представители на членове на
БФБЛ, фирми и организации, участващи в конкурса, членове на журито, съмишленици
от неправителствения сектор, дипломати и медии.
Наградите бяха връчени от
министъра на икономиката Емил Караниколов, министъра на труда и социалната
политика Бисер Петков, заместник-кмета на Столична община Дончо Барбалов,
заместник-министъра на образованието и науката Деница Сачева, заместник-
министъра на околната среда и водите Николай Кънчев и посланика на
Великобритания Н. Пр. Ема Хопкинс.
„Огромният брой на номинациите в конкурса тази година показва, че за да се развиваме
устойчиво е необходимо не само да предлагаме добри продукти и услуги, но и да
инвестираме ресурс за подобряване на цялостната среда, в която живеем. Бизнесът в
България осъзнава своята водеща роля като сектор, който може действително да
предложи ефективни решения на редица предизвикателства, за да направим България
още по-добро място за работа и живот”, каза председателят на БФБЛ Ираван Хира
при откриването на церемонията.
Министърът на икономиката Емил Караниколов връчи отличията в категория
„Инвеститор в обществото”, привлякла 35 номинации – най-много в цялата история
на конкурса. Статуетката отиде при Райфайзенбанк за дарителската кампания
„Избери, за да помогнеш“ в подкрепа на обществени каузи. На второ място журито
класира ЛИДЛ България и тяхната програма „Ти и Lidl за по-добър живот“, а
кампанията за безопасен интернет на „Теленор“ й осигури престижното трето място.
Първа сред 20-те номинирани компании в категория „Инвеститор в знанието” стана
L'Oreal България с инициативата си „За жените в науката“ 2017, която предоставя
стипендии на млади жени учени. Второто място спечели ЧЕЗ Разпределение
България със своя технически учебен център „Енергия“, а на трето се класира Кока-
Кола ХБК България с проекта „Дай старт на успеха“.
Призовото място в категория „Инвеститор в околната среда” зае ЛИДЛ България с
инициативата си „Дай шанс на Балканката“ за запазване на балканската пъстърва. На
втора позиция е Дънди Прешъс Металс Челопеч с проекта „Алтернативи за
използване на рекултивирани терени“, а третото място зае Humanita със системата си
за разделно събиране на текстил.
В допълнение към отличията си тримата финалисти в
категорията ще бъдат номинирани и в авторитетните Европейски бизнес награди за
околна среда на Европейската комисия, на които БФБЛ е координатор за България.
Призът за „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд” отиде при
Теленор за Open Mind България – програма за социална интеграция и професионално
развитие на хора с увреждания. Подгласници са Нестле България с инициативата
„Нестле се нуждае от младите хора“ и дм България с проекта си за обучение по
устойчиво развитие.
Първа в категорията „Маркетинг, свързан с кауза” за поредна година е Ейвън
Козметикс България с инициативата „От любов към живота – Avon срещу рака на
гърдата. Втора е Кока-Кола България с коледната си благотворителна кампания
съвместно с Фантастико и БЧК „Топъл обяд“, трета е ИКЕА с проекта „Време е за игри
и добрини“.
Титлата за „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие” взе
Questers за инициативата „По-качествено образование за всяко дете в България“ в
подкрепа на фондация „Заедно в час“, следвана от Еврофутбол със „Спортни таланти“
и АбВи с „Ти водиш промяната“.
EVN България грабна специалната награда „Engage” за най-голям принос на
служителите в КСО проект.