Българският СПА туризъм е на европейско ниво

Можем да предложим всичко, което другите предлагат, но на едно място

Пламен Рогов, маркетинг експерт Винен и СПА комплекс \"Старосел\":

Българският СПА туризъм е на европейско ниво
Автор: Вероника Тонева
СПА туризмът е един от най-бързо развиващите се сектори в туристическия бранш у нас. България разполага с над 800 вида минерална вода и това ни прави държавата с най-голямо разнообразие в света. Тази година за 35-ти път се организира събитието „Ваканция/СПА ЕКСПО, където над 350 изложители показват дейността на своите компании и работят за популяризиране на туристическия сектор у нас. Там се срещнахме с Пламен Рогов, маркетинг експерт във Винен и СПА комплекс „Старосел“, който се съгласи да ни разкаже малко повече за философията на СПА туризма у нас.

- Кои са най-предпочитаните СПА дестинации в България?

- По мои наблюдения и лични предпочитания това е нашият комплекс. Ние съответно подкрепяме и Община Хисаря и можем спокойно да кажем, че в последно време Хисаря побеждава Велинград като СПА дестинация и се надяваме и ние да сме разпознаваеми и занапред на туристическата карта на България.

- От кои страни ни посещават най-много чуждестранни туристи?

- При нас статистиката е малко по-различна от традиционната. Основно гостите ни са от България – около 70–80%. Останалата част е странно равномерно разпределена. Така че нямаме доминантна чуждестранна нация. Имаме между 20-30% чужденци

- Достатъчно конкурентоспособна ли е България на фона на европейските СПА дестинации?

- Мисля, че не само се конкурираме, но вече сме и на тяхното ниво. Ние имаме един или два реални конкурента в Европа, които предоставят същия продукт като нас, но смятаме, че вече сме ги надминали. През месец юли отваряме нова по-голяма хотелска част в Старосел, която ще разполага с още един СПА център и много атрактивни предложения за нашите гости.

- Успяваме ли да се рекламираме добре пред българските и чуждестранните туристи?

-Пред собствените туристи никога не е било проблем да се рекламират СПА дестинациите – добива се все по-голяма СПА култура. Все повече туристи правят разликата и успяват да оценят СПА хотела и обикновения хотел, който някога е бил СПА преди да влезе нормативната уредба за категоризацията на СПА центровете. Хората наистина знаят какво търсят, кога са го намерили и кога не. Така че СПА дестинациите с истински СПА хотели се радват на все по-голямо внимание.

До каква степен се рекламираме в чужбина е друг въпрос. Ние имаме своите туристи от други страни, не са много, но знаят за нас.

- Какво различно нещо можем да предложим на туристите, за да ги спечелим да ни посетят отново?

- Ние можем да предложим всичко, което предлагат другите, но можем да го предложим на едно място. Тук не говоря само за нашия комплекс. Имаме и винен туризъм на много високо ниво, имаме СПА туризъм с изключително много минерални извори и имаме СПА курорт през 20 км. Не всички от тях са достатъчно добре развити, но с течение на времето ще се подобряват. Културният ни туризъм също се развива, на такъв разчиташе Гърция много години. Имаме море, имаме планина, ски, така че няма какво повече да се търси от това.  
Коментари: 0