Billa осигурява ремонт на Паметника на Шипка
Концерт на популярни български изпълнители ще финансира инициативата

Търговската верига Billa ще осигури ремонт на Паметника на връх Шипка, съобщи управителят на компанията Бойко Сачански на съвместна пресконференция с министрите на туризма Николина Ангелкова и на земеделието Десислава Танева. Това ще се случи чрез благотворителна кампания, организирана с помощта на министерствата на културата, туризма и на спорта, предаде репортер на Economic.bg.
Billa oрганизира благотворителен концерт на 31 май в софийската зала „Арена Армеец“ с участието на популярни български изпълнители - Поли Генова, Сигнал, Веселин Маринов, Тони Димитрова, Панайот Панайотов, Д-2, Райна и др.
Билетите са по 5 лв. и 10 лв., а събраните средства ще се използват за ремонт на мемориала. Предвидено е и дарение от компанията, чийто размер засега се пази в тайна.
В
магазините на Billa вече се продават фланелки с изображения на някои
от 100-те национални обекта. Продажбата на всяка от тях осигурява по 1 лв. за
паметника. 1% от стойността на продадените млечни продукти в периода 2-29 юни също
отива за реставрация на паметника Шипка.
„Едва
ли има друг от 100-те национални обекта, който да е по-популярен. Решихме да
е Шипка, за да е разпознаваем от всички българи, да го почувстват като своя
кауза и да се включват в нея“, посочи Сачански.
Чрез тази инициатива индиректно се подпомагат и българските производители, чийто продукти отговарят на Българския държавен стандарт (БДС).
Министърът на земеделието Десислава Танева адмирира инициативата на Billa и изтъкна ангажираността и отговорността на компанията към българските производители и местните общности.
„Това
е подкрепа и за българското национално производство. БДС означава по-високо
качество, означава истинско българско мляко в тези продукти и продукт полезен
за здравето на потребителите. Цената е по-добра от тази на конкурентния
имитиращ продукт“, обясни Танева.
Тя адмирира сътрудничеството на Billa с производителите на плодове и зеленчуци. „Българският плод и зеленчук със сигурност е по-търсен от вносния“, категоричен бе земеделският министър.
Кампанията ще продължи и през следващите години с реставрацията на нови туристически обекти.