Благодарение на Tesla печалбата на Panasonic скочи 27 пъти

Японската компания отчита най-силното си първо тримесечие от 2008 г. насам

Благодарение на Tesla печалбата на Panasonic скочи 27 пъти

Снимка: Wallpapertip

1288 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Panasonic Corp заяви, че оперативната ѝ печалба за първото тримесечие се е повишила повече от 27 пъти, което надхвърли очакванията. Причина за успеха може да бъде открита във възстановеното търсене на домакински уреди и автомобилни батерии, което потъна след първоначалния шок от COVID.

Печалбата за април – юни нарасна до 104.4 милиарда йени (950 милиона долара) от 3.8 милиарда йени година по-рано. Сумата е около 50% по-висока от очакванията на пазара. Отчетът е и най-силният за Panasonic за първото тримесечие от 2008 г. насам, предава Reuters.

Корпорацията с времето се отдалечи от потребителската електроника с нисък марж и сега се фокусира върху батерии за електрически автомобили, компоненти за промишлена употреба и производствени машини. Днес тя е ключов доставчик на батерии за Tesla Inc, например. Въпреки това нейните домакински уреди, включително климатици и телевизори, се продават добре тази година, тъй като хората прекарват повече време у дома на фона на пандемията.

Що се отнася до автомобилния бизнес, той се повиши до печалба от 9.8 милиарда йени, възползвайки се от нарастващото търсене на батерии за електрически автомобили. Коренът на подема се крие в десетгодишното, понякога изпитателно партньорство с Tesla. Сегашното постижение идва на фона на загуба от 9.5 милиарда йени през същия период година по-рано, когато производството в съвместното предприятие с Tesla в Невада бе принудително спряно.

Междувременно Panasonic стартира тестова линия в Япония, за да направи необходимите батерийни клетки на Tesla. За тях автопроизводителят твърди, че ще намалят наполовина разходите за батерии и ще му помогнат да увеличи производството на клетки 100 пъти до 2030 г.

Във фабриката в Невада пък е добавена нова производствена линия. Panasonic се стреми да изгради бизнес с литиево-йонни батерии и в Европа, където да доставя на тамошните производители на автомобили. Японската фирма също има партньорство в областта и с Toyota Motor Corp.

Panasonic потвърди прогнозата си за годишна печалба от 330 милиарда йени, малко по-ниска от прогнозите на анализаторите.

Подкрепи Economic.bg