Boeing спира производството на самолета 737 MAX
Служители няма да бъдат освобождавани, но кризата се задълбочава

Снимка: Boeing
2525
~ 2 мин. четене
Boeing Co обяви, че ще преустанови производството на най-продавания си реактивен самолет 737 MAX през януари. Това е най-значимото сиране на производствена линия на компанията за повече от 20 години, след като със самолета станаха две фатални катастрофи и от март т.г. властите спряха полетите с него.
Американската компания, която изгражда 737 южно от Сиатъл, заяви, че няма да освободи никой от приблизително 12 000-те служители там по време на замразяването на производството, въпреки че този ход може да има отражение върху световната верига за доставки и американската икономика.
Решението дойде след двудневно заседание на борда заради ктова, че Федералната администрация по ъздухоплаването (FAA) отказа да разреши полети със самолета преди 2020 г. и по този начин даде публичен отпор на надеждата на Boeing връщането на самолета да де случи по-бързо.
737 MAX беше "заземен" от март след две катастрофи на авиокомпании от Индонезия и Етиопия, при които загинаха 346 души в рамките на пет месеца. Спирането от полети струва на производителя на самолета повече от 9 милиарда долара досега, съобщава Ройтерс.
Решението за спиране на производството ще има незабавно въздействие върху авиокомпаниите, чиито доставките бяха спрени, принуждавайки много от тях да отменят полети или да наемат по-стари машини.
Това ще доведе и до задълбочаване на кризата за американската компания, чиито продажби значително пострадаха след инцидентите.
Американският производител заяви, че ще даде приоритет на доставката на 400 самолета 737 MAX, направени от момента, в който моделът бе заземен в световен мащаб.
Авиокомпаниите вече имат над 370 от самолетите, доставени между пускането на 737 MAX през май 2017 г. и заземяването му през март 2019 г. Сега машините стоят паркирани на летищата и в складове по целия свят.
Одобрение за летене на самолета не се очаква от американските авиационни власти поне до февруари 2020 г. Други глобални регулатори, включително в Европа и Китай, посочиха, че може да отнеме още повече време, за да одобрят връщането на самолета.
Оператори на 737 MAX като Southwest Airlines Co, United Airlines Holdings Inc и Fiji Airways заявиха, че проучват съобщението на Boeing за спирането на производството и не успяха да коментират незабавно въздействието върху своите графици и планове за полетен капацитет.
Авиокомпаниите ще трябва да инсталират новия софтуер на Boeing, да извършат поредица от проверки за поддръжка на своите стоящи по летищата джетове и да приложат препоръчителното обучение на пилоти, като последното може да варира в различните страни.
Американската компания, която изгражда 737 южно от Сиатъл, заяви, че няма да освободи никой от приблизително 12 000-те служители там по време на замразяването на производството, въпреки че този ход може да има отражение върху световната верига за доставки и американската икономика.
Решението дойде след двудневно заседание на борда заради ктова, че Федералната администрация по ъздухоплаването (FAA) отказа да разреши полети със самолета преди 2020 г. и по този начин даде публичен отпор на надеждата на Boeing връщането на самолета да де случи по-бързо.
737 MAX беше "заземен" от март след две катастрофи на авиокомпании от Индонезия и Етиопия, при които загинаха 346 души в рамките на пет месеца. Спирането от полети струва на производителя на самолета повече от 9 милиарда долара досега, съобщава Ройтерс.
Решението за спиране на производството ще има незабавно въздействие върху авиокомпаниите, чиито доставките бяха спрени, принуждавайки много от тях да отменят полети или да наемат по-стари машини.
Това ще доведе и до задълбочаване на кризата за американската компания, чиито продажби значително пострадаха след инцидентите.
Американският производител заяви, че ще даде приоритет на доставката на 400 самолета 737 MAX, направени от момента, в който моделът бе заземен в световен мащаб.
Авиокомпаниите вече имат над 370 от самолетите, доставени между пускането на 737 MAX през май 2017 г. и заземяването му през март 2019 г. Сега машините стоят паркирани на летищата и в складове по целия свят.
Одобрение за летене на самолета не се очаква от американските авиационни власти поне до февруари 2020 г. Други глобални регулатори, включително в Европа и Китай, посочиха, че може да отнеме още повече време, за да одобрят връщането на самолета.
Оператори на 737 MAX като Southwest Airlines Co, United Airlines Holdings Inc и Fiji Airways заявиха, че проучват съобщението на Boeing за спирането на производството и не успяха да коментират незабавно въздействието върху своите графици и планове за полетен капацитет.
Авиокомпаниите ще трябва да инсталират новия софтуер на Boeing, да извършат поредица от проверки за поддръжка на своите стоящи по летищата джетове и да приложат препоръчителното обучение на пилоти, като последното може да варира в различните страни.
Американските превозвачи заявиха, че процесът ще отнеме поне месец след одобрението на авиационната агенция.