Лични финанси
276
Brexit без сделка би имал огромни последствия за автоиндустрията
Според автопроизводителите той ще доведе до катастрофални загуби
5702
~ 1 мин. четене
Евентуален Brexit без споразумение би имал катастрофални последствия, предупредиха водещи европейски автомобилопроизводители, цитирани от "Асошиейтед прес" и "Ройтерс". Европейски и национални групи от бранша, включително британската асоциация на производителите и търговците от автомобилния сектор, предупредиха, че в случай на Brexit без споразумение върху автомобилите и микробусите ще бъдат наложени мита и такси според правилата на Световната търговска организация, които ще струват на производителите и потребителите 5.7 милиарда евро.
Brexit "не е само британски проблем", заяви Кристиан Пежо, председател на френската организация на автомобилопроизводителите. Както изнасящите към Великобритания, така и произвеждащите автомобили на нейна територия "неизбежно ще бъдат засегнати негативно".
"Краят на безпрепятствената търговия ще доведе до вредни последствия за модела на действие на индустрията", предупреждава изявлението. "Само във Великобритания цената на една минута спиране на производството се равнява на 54 700 евро", добавиха те.
Британската автомобилна индустрия е почти изцяло собственост на чуждестранни фирми и е изключително уязвима, защото зависи от заводи, собственост на германски, френски и японски производители, отбелязва "Ройтерс".
Brexit "не е само британски проблем", заяви Кристиан Пежо, председател на френската организация на автомобилопроизводителите. Както изнасящите към Великобритания, така и произвеждащите автомобили на нейна територия "неизбежно ще бъдат засегнати негативно".
"Краят на безпрепятствената търговия ще доведе до вредни последствия за модела на действие на индустрията", предупреждава изявлението. "Само във Великобритания цената на една минута спиране на производството се равнява на 54 700 евро", добавиха те.
Британската автомобилна индустрия е почти изцяло собственост на чуждестранни фирми и е изключително уязвима, защото зависи от заводи, собственост на германски, френски и японски производители, отбелязва "Ройтерс".