Британската верига Tesco се изтегля от Азия
Все още няма сигурна сделка
~ 2 мин.
Най-големият търговец на дребно във Великобритания - Tesco, обмисля продажбата на магазините си в Тайланд и Малайзия, съобщи Би Би Си.
Tesco има около 2000 магазина в двете страни под марката Tesco Lotus и там работят около 60 000 души.
Ако бъде сключена сделка, това би означавало почти пълно оттегляне от международните пазари за гиганта в супермаркетите.
Единствените други чуждестранни магазини, освен в Ирландия, са в европейското звено, което работи на загуба.
На своя уебсайт компанията заяви, че е започнала преглед на азиатския си бизнес „след входящ интерес“, но не е посочила потенциалния купувач или купувачи.
В изявлението се казва още, че прегледът е на ранен етап и "не са взети решения относно бъдещето на Tesco в Тайланд или Малайзия".
Съобщението сигнализира за още едно отстъпление на Tesco от някога амбициозната му глобална експанзия.
Ако продажбата продължи напред, това би означавало, че компанията ще остане с магазини във Великобритания и Ирландия и ще има печалба в Централна Европа. Това звено обхваща Чешката република, Унгария, Полша и Словакия.
Новината идва и в момент, когато компанията измества фокуса си като част от програма за промяна, стартирана преди пет години. Планът за възстановяване е в отговор на счетоводен скандал и на фона на засилена конкуренция от други вериги супермаркети и онлайн конкуренти.
През последните години Tesco изостави няколко бизнеса по целия свят, припомня Би Би Си.
През 2015 г. веригата продаде южнокорейското си поделение за 6,1 млрд. долара, а година по-късно продаде бизнеса си Kipa в Турция, най-голямата верига супермаркети в страната.
Tesco има около 2000 магазина в двете страни под марката Tesco Lotus и там работят около 60 000 души.
Ако бъде сключена сделка, това би означавало почти пълно оттегляне от международните пазари за гиганта в супермаркетите.
Единствените други чуждестранни магазини, освен в Ирландия, са в европейското звено, което работи на загуба.
На своя уебсайт компанията заяви, че е започнала преглед на азиатския си бизнес „след входящ интерес“, но не е посочила потенциалния купувач или купувачи.
В изявлението се казва още, че прегледът е на ранен етап и "не са взети решения относно бъдещето на Tesco в Тайланд или Малайзия".
Съобщението сигнализира за още едно отстъпление на Tesco от някога амбициозната му глобална експанзия.
Ако продажбата продължи напред, това би означавало, че компанията ще остане с магазини във Великобритания и Ирландия и ще има печалба в Централна Европа. Това звено обхваща Чешката република, Унгария, Полша и Словакия.
Новината идва и в момент, когато компанията измества фокуса си като част от програма за промяна, стартирана преди пет години. Планът за възстановяване е в отговор на счетоводен скандал и на фона на засилена конкуренция от други вериги супермаркети и онлайн конкуренти.
През последните години Tesco изостави няколко бизнеса по целия свят, припомня Би Би Си.
През 2015 г. веригата продаде южнокорейското си поделение за 6,1 млрд. долара, а година по-късно продаде бизнеса си Kipa в Турция, най-голямата верига супермаркети в страната.
В същото време тя продаде веригата ресторанти Giraffe само три години след като я купи за 49 милиона паунда.
Преди това Tesco се оттегли от САЩ, Япония и Китай.
Тази последна новина идва, след като главният изпълнителен директор Дейв Люис шокира инвеститорите през октомври, като заяви, че ще напусне „през лятото на 2020 г.“.
Той пое най-високата длъжност в компанията през 2014 г., малко преди да се разкрие, че търговецът на дребно е надценил печалбите си.